drenthe1 Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Beste mensen, We hebben een website met enveloppen-verkoop. Sinds enkele dagen als men 1 of meerdere producten koopt, op de bestelorder in 1 keer een extra product komt. Wordt niet meegenomen in de totaalbedragen, maar staat wel op factuur en pakbon. Eerst dacht ik dat dit proefproducten waren die ik ooit had aangemaakt, maar soms komt er ook een bestaand product er bij in. Bij testen (moet misschien nog vaker testen) schijnt het extra product altijd een lager ID te hebben. Dus: iemand besteld 10 enveloppen met ID 50, geeft akkoord en kiest betaling en bevestigd bestelling. De klant (ikzelf ook) krijgt bevestiging en daar staat ineens een extra product bij in met bijvoorbeeld ID 23. Die staat dan bovenin de orderlijst. Ook in beheer orders staat het extra product op factuur en pakbon. Van echt programmeren heb ik verder geen kennis, dus als iemand hiermee kan helpen dan heel erg graag. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Heb je in de periode tussen installatie van Prestashop, instellen en testen en live gang van de shop ook testbestellingen gedaan?en heb je deze testbestellingen dan laten staan of verwijderd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
drenthe1 Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 De testorders en testproducten zijn allemaal verwijderd. Toen we online gingen (maandje geleden) zijn we helemaal begonnen met 0. We hebben eind januari ook order gehad, en toen was het nog goed, zonder een extra product. En gisteren een order met extra product. Daarna testen en bij elke test krijg ik steeds een extra product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 De testorders en testproducten zijn allemaal verwijderd. Toen we online gingen (maandje geleden) zijn we helemaal begonnen met 0. We hebben eind januari ook order gehad, en toen was het nog goed, zonder een extra product. En gisteren een order met extra product. Daarna testen en bij elke test krijg ik steeds een extra product. en hoe zijn de testorder verwijderd? het zou kunnen dat van de tests cartinhoud, order productregels e.d. zijn blijven staan. Anders zou ik ook niet zo snel weten waar dit fantoomfenomeen vandaan komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drenthe1 Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Gewoon in prestashop, met het prullenbakje. Snap er ook niks van. Misschien maar helemaal opnieuw beginnen met versie 1.5.3. ipv versie 1.4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Gewoon in prestashop, met het prullenbakje. Snap er ook niks van. Misschien maar helemaal opnieuw beginnen met versie 1.5.3. ipv versie 1.4 Dat lijkt me wat voorbarig. Ik zou eerder de tabellen doorlopen met phpmyadmin Link to comment Share on other sites More sharing options...
drenthe1 Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 @scorpionsworld; ik weet niet eens wat dat is, dus dat gaat niet lukken. Kan iemand dit simpel doorlopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts