roboy Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 (edited) Hej Jag kör Prestashop 1.4.9 och är just i färd med att integrera Klarnas betalningsmodul v2.1.2 i kassan. Klarna Konto fungerar utmärkt men Klarna Faktura hänger sig i validation-steget, alltså när man skrivit in personnummer och klickat på 'jag bekräftar min beställning'. Mittkolumnen blir bara vit, med det korta felmeddelandet 'fatal error' och sedan händer inget mer. Är det någon som stött på detta problem och kan ge råd, eller som kanske rentav har en lösning? Edited February 15, 2013 by roboy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
klarnafredrik Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Skicka ett mail till [email protected] så kontaktar en tekniker dig och reder ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roboy Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 Tack Fredrik! Ja, jag hade faktiskt gjort just detta och Klarna var hjälpsamma, men ville samtidigt inte lägga alltför mycket resurser på detta ärende. Jag fick en del ledtrådar och jobbade för egen hand på att finna en lösning. Slutligen blev det Prestaworks som klarade biffen åt mig. Tydligen var det fakturaavgiften som spökade. Den skapas inte på rätt sätt när man installerar modulen i PS1.4.9.0 och gör sedan att betalningen hänger sig. Lösningen kräver full förståelse för modulens funktion och innebär ingrepp i både filer och databas. Hoppas att detta kan hjälpa någon annan med samma problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts