Jump to content

Problem med kurv samt kunde-login

PrestaBizz

Recommended Posts

Der er opstået et underligt problem som jeg blev gjort opmærksom på af en kunde. I virkeligheden er der to problemer som jeg tror er linket sammen ud fra søgninger i forummet. Der er dog ingen af de foreslåede løsninger der har løst det. Problemerne er:

1) Efter at en vare er lagt i kurven og man går til en ny side forsvinder varen fra kurven.

2) Når en kunde der har oprettet en konto prøver at logge ind refreshes login siden i stedet for at man viderestilles til sin konto.

Jeg kunne rekonstruere 1) men efter nulstilling af cookies og cache i browseren forsvandt problemet hos mig. Samme medicin hjælper imidlertid ikke hos min kunde.

Mth 2) har jeg prøvet diverse forslag, men intet hjælper.

Det underlige er imidlertid at jeg ikke har problemerne i min testshop!

Min shop ligger på www.ctrl-stuff.dk/shop mens testshoppen ligger på www.testshop.ctrl-stuff.dk. Jeg ved ikke om det kan skyldes at shoppen ligger i /shop.

Nogen forslag? Jeg er på bar bund!

Problemet med at varer ikke bliver gemt i kurven, når man går videre til en hvilken som helst anden side er kendt i 1.5.2 og løsningen er lige her...

Åben filen /classes/shop/shop.php

Find linierne:

// Optimization - don't redirect and allow WS and other script to work
if (!$id_shop)
$id_shop = Configuration::get('PS_SHOP_DEFAULT');

Slet dem og gem filen på serveren. Clear din cache og så skulle det gerne virke.