lasseboy Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Ramen runt bilder på framsidan, går den att plocka bort, ser dumt ut när det blir vitt mellan bilden och ramen när bilden inte fyller hela ramen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Presta shop 1.5 Ändra i product.css, ungefär rad 12 Ändra från: #pb-right-column #image-block img { border: 1px solid #CDCDCD; } Ändra till: #pb-right-column #image-block img { border: none; } 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Tack! När det gäller bilder, hur har ni fått det att se bra ut när PS lägger till vitt på sidorna istället för att fylla ut foto hela vägen. Trots att fotona är lika stora så gör den själv om dem. Vill ha samma bred på all foton i front office första sidan då det ser bra ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Hej! Gå till Inställningar- bilder Här kan man ställa in storleken, vad det det du menade? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Nej inte riktigt ! Bilderna blir inte bra, ställer breden till tex 80 på första sidan, men vissa fyller ut hela utan att lägga till vitt, men vissa blir bilden så bred att det inte blir vitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Kolla va fullt det är,, och nya logga blir bredare än bilderna, alla ska va lika breda här ,höjden är ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 (edited) Kan du skicka en länk till sidan? Det blir ju så när bilderna inte har samma höjd och bredd förhållanden! Använder du Photoshop? Edited February 1, 2013 by hellabella (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 www2.gedetvidare.nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Beskär bilderna i ett bildredigerings program så som du vill att de skall se ut. Tex 800 x 800 px spara för webben som jpg, Ladda upp bilden på nytt under produkten. Bilderna måste ha samma storleksförhållande för att de skall visas på samma sätt. Alternativt klicka ur dem från home kategorin, de som du tycker inte har rätt storlek, så visas de inte på förstasidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 Testade att göra bilderna 300 i bred för att de ska va lika breda, men det blir de ej närman skickar upp dem i butiken, Kan det va tema baserat problem, hittade en free template leo_sportshoes_quickstart_v15x, men den visar inte bilderna alls! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 (edited) Testa att ladda upp denna filen. Edited February 3, 2013 by hellabella (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 4, 2013 Author Share Posted February 4, 2013 (edited) Men det är en bok och ska inte va i det formatet! Tror att det blir att de får välja vilka som är fram som "Nya" Hur kan man redigera själva NYA etiketten? Edited February 4, 2013 by lasseboy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Det är en css-regel, tror du hittar den i homefeatured.css. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 (edited) Tack Patrik! NU vet jag vad som strulade med bilderna , Googel chrome cahcade sidorna och uppdaterade aldrig!!! Nu börjar det bli OK! Det blev bra med NYA skylten, hittade även för product_list för de som ligger under nyheter! Edited February 5, 2013 by lasseboy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 (edited) Varför ser det olika ut i IE och Goggle Chrome nya skylten syns i Chorme men inte i IE Sen featured products så är alla produkter höger ställda går det få dem centrerade. eller troligen är texten vänster ställd under medan den ska va centereda. men vilken css fil är price och text i ? Har 2 bilder nu är det som det ser ut nu. Vill: är så som jag vill att det ska va + att troligen kan jag få home bilden större om jag får ihop marginalen mellan bilderna. Snart tröttnar ni väl på mig, men för att lära sig måste man fråga! Edited February 5, 2013 by lasseboy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 (edited) Du skall ändra i /modules/homefeatured/homefeatured.css Ett bra hjälpmedel är ett tillägg till Firefox webbläsare som heter firebug som man inte klara sig utan! Där kan man simulera ändringarna i css live för att se om man är rätt ute. Man får också reda på vilken fil man skall gå in och ändra och vilken rad. IE är en skitwebbläsare ingen borde använda! Edited February 8, 2013 by hellabella (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Tackar ska prova detta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 Nått fel i forumet då jag inte kan starta en ny tråd... Men jag kör på den gamla tråd och lägger in en ny fråga! I Block top meny har jag skapat en länk till en extern blogg, men när man skriver in adressen ditt, så läger ps automatiskt in www.mindomän.nu/ sen vägen till bloggen, då hamnar jag på en tom sida i shopen. Vilken fil ändra jag den länken i, trodde det var blocktopmenu.php men hittade inget där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Under moduler , Modul blocktopmenu, Lägg till menylänk i toppen. Jag har haft lite problem med denna modulen i två shopar, ibland fungerar modulen ibland inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 jo jag har gjort så se här: http://www2.gedetvidare.nu/index.php men länken blir ju fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 (edited) Testa och lägg dit http:// http://www.gedetvidare.blogspot.se/ Klicka i öppna i nytt fönster. Edited February 13, 2013 by hellabella (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Tack! http:// löste det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts