Stfn Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Bij het openen van een nieuwe pagina of product krijg ik een 404 error. Htaccess heb ik al opnieuw gegenereerd, maar dit heeft niet geholpen. Gebruik versie: 1.4.9 webshop is www. yachtcoating .nl Iemand een idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkeY Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 ik zie dat je vriendelijke url gebruikt. als je dat uit zet heb je het dan nog? ik had t probleem ook maar alleen met vriendelijke url. hij heeft dan volgens mij moeite met het hergenereren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Bij het openen van een nieuwe pagina of product krijg ik een 404 error. Htaccess heb ik al opnieuw gegenereerd, maar dit heeft niet geholpen. Gebruik versie: 1.4.9 webshop is www. yachtcoating .nl Iemand een idee Hoe heb je de htaccess opnieuw gegenereerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 Als ik vriendelijke url uitzet krijg ik nog niks te zien. De htaccess heb ik opnieuw gegenereerd via: Beheersysteem Tools Generators Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Als ik vriendelijke url uitzet krijg ik nog niks te zien. De htaccess heb ik opnieuw gegenereerd via: Beheersysteem Tools Generators Verwijder de .htaccess eens en maak een nieuwe lege .htaccess aan middels FTP.Doe dan opnieuw Beheersysteem->Tools->Generators .htaccess genereren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 Bedankt scorpion, weet je waar kan ik .htacces vinden in filezilla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Bedankt scorpion, weet je waar kan ik .htacces vinden in filezilla? Zie http://www.intrepid.com.au/how-to-view-htaccess-with-filezilla/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Hoi Scorpionworld, ik heb het bestand verwijderd en een nieuwe aangemaakt. helaas heeft dit niet geholpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkeY Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ik probeerde net even je site maar alles werkt volgens mij weer naar behoren (heb nog geen bestelling geplaatst :-) ) Misschien even de cache van je browser legen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ik probeerde net even je site maar alles werkt volgens mij weer naar behoren (heb nog geen bestelling geplaatst :-) ) Misschien even de cache van je browser legen. Da's ook niet zo vreemd, kheb friendly url even uitgeschakeld tot ik heb achterhaald wat het probleem is als friendly url wel is ingeschakeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Het was dus blijkbaar toch vriendelijke url. Wil de site eind deze maand draaiend hebben. Weet je nog wat jij gedaan had om het te verhelpen MarkeY? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter4661 Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Lees met belangstelling de discussie. Wij hadden soortgelijke problemen, met friendly URL actief - sinds nov 2012 (nu versie 1.5.3). Niet alle situaties zijn hetzelfde, hier de onze. Verschijnsel; producten worden getoond in navigatie of als zoek resultaat. Bij openen van het product, pagina niet gevonden!, Dus niet te bestellen. Probleem voor deel van producten in bepaalde mapjes, rest O.K. We zagen dit verschijnsel soms na product update..htaccess update, server cache geleegd, enz...moch niet baten. We verplaatste 'n product uit "probleem mapje" naar "normaal mapje" waarna alle producten in het voorheen "normale mapje" "besmet" leken."Besmet" product terug naar mapje van herkomst, de "besmetting" bleef. Al weken struinde we forums en internet af naar oplossingen, probeerde alle suggesties. Vroegen deskundige om probleem op te lossen (helaas geen no cure - no pay ), deze gooide de handdoek. Las vandaag Presta- nieuws, "custom URL routing Prestashop".. Daarop gingen wij kijken naar onze instellingen ( Voorkeuren > SEO & URL\'s > route naar producten). Wij gebruikte de standaard instellingen van de installatie, : Route naar producten : {category:/}{id}-{ean13}{rewrite}.html. Vroegen ons af waarom "ean13" in dit rijtje stond (wij hebben absoluut geen kennis op dit gebied) , verwijderde {ean13}. Probleem na 12 weken stress opgelost! Wens dat 't ook voor jullie werkt. http://www.prestashop.com/blog/en/custom-url-routing-prestashop-modules/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkeY Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 ik gebruik versie 1.4.4.1. Toen het probleem zich voor deed heb ik het standaard thema geactiveerd, daarna het .htaccess bestand leeggemaakt en vriendelijke url uitgezet. toen nieuw .htaccess bestand gegenereerd. Daarna weer vriendelijke url aangezet en weer .htaccess gegenereerd. toen het thema wat ik wilde gebruiken geactiveerd. en na het nog een keer hergenereren van mij .htaccess en (voor de zekerheid) ook het robots.txt was het probleem verholpen. Het genereren deed ik via tools/generators. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 Hoi Peter Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Helaas staat route ''naar producten'' er bij mij niet tussen. Gebruik nog 1.4.9. Hoi MarkeY, Ik heb ook gedaan wat jij zij maar dit werkte helaas ook niet. Nu geeft de site ook een 404foutmelding als vriendelijke url uit staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted February 4, 2013 Author Share Posted February 4, 2013 Ongelooflijk!!! Na lang bezig zijn te geweest met het probleem heb ik toch besloten om de site helemaal opnieuw te maken. Ik wilde sowieso overstappen naar een andere host dus dacht dan doe ik dat gelijk maar. Dus ik ben van host veranderd en heb de 1.5.3 versie erop gegooid begint heel het geintje weer opnieuw. Kan weer geen vriendelijke url aanzetten. Ik heb geprobeerd wat peter4661 zij met {category:/}{id}-{ean13}{rewrite}.html. Maar dit helpt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stfn Posted February 4, 2013 Author Share Posted February 4, 2013 Het wordt nog gekker. Het ligt misschien wel aan de domeinnaam. Ik heb precies hetzelfde gedaan met een andere domeinnaam en hier heb ik geen foutmelding mee. zelfde installatie zelfde instellingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter4661 Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Hoi Stfn, Wij zagen ook de vreemdste verschijnselen én heb geen programmeer kennis. Lees dat php versies verschil kunnen maken. Als leek wordt 't proberen, 'trail & error'. Je probleem lijkt opgelost, mooi! ... kan toch nauwelijks aan domeinnaam liggen (zou ik als leek denken )... Voor de goede orde... bij ons hielp {category:/}{id}-{ean13}{rewrite}.html. te veranderen in {category:/}{id}-{rewrite}.html. Succes met je shop, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts