jones-dk Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 (edited) Hej, Jeg er ved og være færdig med min webshop som jeg har kørt med på et andet domæne og skal nu have flytte det over på et nyt domæne hos samme domæneudbyder (one.com). Men hvordan gør jeg det, for at få alt med som der sat op nu med over på det nye domæne ? Findes der en vejledning til hvordan man flytter fra et domæne til et andet domæne og gerne på dansk..? PS. Vers. 1.5.3.1 Edited February 1, 2013 by jones-dk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Ja, det gør der - søg i forum, det har været oppe at vende mange gange før. Men du finder ikke en specifik vejledning til version 1.5 - og det er heller ikke nødvendigt - fremgangsmåden er den samme uanset version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jones-dk Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Hej Prestafan1234, Har siddet og søgt og søgt og er kommet frem til at jeg skal gå ind under: "Præferencer > SEO & URLs > Angiv shop URL skriv den nye web-adresse under Base URL" Herefter logge af også gå på via f.eks. FileZilla og flytter alle mapperne som hører til prestashop fra det gamle domæne over på det nye domæne Og herefter skulle jeg kunne gå direkte ind på det nye domæne og det vil så være sat op - Er det rigtigt / korrekt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Ud fra det du skriver nu, er det ikke en flytning af domæne, men derimod flytning til et nyt webhotel??? Så er det ikke helt så simpelt, da du så også skal have en ny database oprettet og have indlæst indhold fra din nuværende. Det ved jeg ikke lige, om der findes en komplet guide til - men du kan et langt stykke hen ad vejen finde fremgangsmåden i det blogindlæg, jeg har skrevet på PrestaTips.dk Du skal også lige være opmærksom på, at du jo mister alle rankeringer i søgemaskinerne, med mindre du går ind og laver 301-redirects på dine gamle link til det nye domæne. Så det er ikke en lille operation, du har gang i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jones-dk Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Nej det er flytning af domæne/subdomæne. Og har faktisk gjorde som du har anbefalet nemlig at jeg har oprettet et subdomæne på mit webhotel shop.kjdata.dk > Her har jeg bygget min shoppen op og den skal så overføres til kjdata.dk - mit webhotel er hos one.com Udfra hvad jeg forstår i det du har skrevet "Installation af testshop i PrestaShop til test af nye funktioner" Så skal jeg installere prestashop på selv domænet kjdata.dkog derefter så indlæs backup af den database fra "shop.kjdata.dk" jeg har taget backup af. Også skulle det være overføret ?? Med hensyn til rankeringer i søgemaskinerne gør det ikke det stor da jeg ikke har haft shoppen synlig før i onsdag.. Og kunderne kan ikke købe i den endnu.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Ok - så skulle det være fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jones-dk Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Når jeg indlæser backup'en i den nye prestashop skal jeg så ind og ændre i base URL ? (under præferencer > seo & urls ?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts