Jump to content

Dansk+Engelsk i BO, men kun dansk i FO?

MSkovmose

Recommended Posts

Jeg har til tider brug for lidt hjælp i BO af en, der ikke forstår dansk.

Derfor har jeg brug for tilføje engelsk som sprog ind i mellem. Men dette ødelægger mine links i shoppen, da det tilføjer DA/EN til URL'en, da brugerne af shoppen nu får muligheden for at vælge mellem dansk og engelsk.

For at kunne vælge Engelsk i brugerprofilen i BO, så er jeg nødt til at aktivere Engelsk som sprog i shoppen. :(

Shoppen skal kun have dansk sprog og ikke muligheden for engelsk.

Kan det ikke lade sig gøre at undgå dette problem, hver gang jeg skal have min hjælper ind over?

Mvh

Martin

Det tror jeg ikke - enten er sproget aktiveret, eller også er det ikke. Kan ikke se, hvordan du kan differentiere

EDIT: Måske kan du løse det ved at installere en tro kopi af din shop på et andet domæne, hægte databasen fra og lade denne shop være lukket og køre på engelsk. Så kan ham der hjælper lave rettelser i filer i denne shop (går ikke ud fra, at det er opsætning??) og lægge filerne til din liveshop.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)

Det kan faktisk løses med lidt fusk. Du lader bare sproget engelsk være deaktiveret som nu, men går ind med phpMyAdmin og ændrer id_lang til 1 i employee-tabellen for din medhjælper.

/Kjeld

Tusind tak, Kjeld.

Det fungerede fint.

Jeg kan lige tilføje, hvis der skulle være andre med samme ønske, at det er i "employee" man finder ID_LANG.

God weekend.

// Martin

Hej Martin

Det havde jeg skam også nævnt.

/Kjeld

Beklager det havde jeg totalt overset i første omgang.

Jeg har været lidt stresset de sidste par dage grundet åbningen af min webshop og et par kæmpe problemer som desværre først blev opdaget efterfølgende, som helt sikkert har kostet mig salg.

Nu håber jeg, at jeg omsider har fået bugt med de sidste problemer her i nat, men kan ikke rigtig vide mig sikker. Det ene problem er jeg ret sikker på ikke var der i går aftes, da jeg gik i seng og så var det der her til eftermiddag, da jeg kom hjem fra arbejde og skulle checke siden.

Så hvem ved om jeg panikker igen i morgen når jeg vågner, hehe

Nå, men det var offtopic... :)