Jump to content

Färg på mail? Kan inte ändra?

Recommended Posts

Jag vet att det finns en inställning under Themes, för att ändra färgen på mail. Jag gör en ändring, och voilà... Inget händer... Det ser ut som att ändringen genomförts. Men skickar man ett mail, så är det samma rosa färg som innan. Kollar man E-postdelen av translations, så är det samma rosa.

Har stängt av allt som har med ccc/cache/compile att göra, har manuellt raderat all cache/compile i FTP, rensat browserns cache - men inget händer.

Vad kan vara fel? Bara en bugg? Vad kan jag göra åt det? I värsta fall, finns det något enstaka ställe att ändra ett värde, för att då det att genomföras? Eller måste jag ändra var och en av förekomsterna, i alla översättningar?

On 1/19/2013 at 3:25 PM, Bocko said:

Jag vet att det finns en inställning under Themes, för att ändra färgen på mail. Jag gör en ändring, och voilà... Inget händer... Det ser ut som att ändringen genomförts. Men skickar man ett mail, så är det samma rosa färg som innan. Kollar man E-postdelen av translations, så är det samma rosa.

Har stängt av allt som har med ccc/cache/compile att göra, har manuellt raderat all cache/compile i FTP, rensat browserns cache - men inget händer.

Vad kan vara fel? Bara en bugg? Vad kan jag göra åt det? I värsta fall, finns det något enstaka ställe att ändra ett värde, för att då det att genomföras? Eller måste jag ändra var och en av förekomsterna, i alla översättningar?

Hade samma fel som dig. Lösningen var att jag gjorde en ny ren installation av Prestashop 1.5.3.1 och sedan funkade det, men inte på samtliga mallar dock men nästan, så ja jag tror det är en "bugg".

Vilken version använder du själv?

Edited by MacRoy (see edit history)
  • Like 1

Jag använder den senaste. Och det är en ny/ren installation (sidan är inte "live" ännu). Dock låg jag på en Litespeed-server innan. Den migrerades ny Apache-server igår (av hosten). Kan det vara någon orsak till detta?

Jag har inte märkt av några andra problem efter flytten, ännu iaf. Har inte börjat lägga till några produkter osv. ännu, har strängt taget bara gjort ändringar i översättningar osv. Kan det vara värt/att rekommendera, att göra en helt ny installation pga. flytten till Apache? Blir ju inget ohyggligt jobb, mest installera översättningar och göra om alla inställningar osv. en gång till. Jag menar, är det ett fel pga. detta, så kommer jag säkert att märka av flera (ser man en kackerlacka, så finns det troligen fler hehe...).