lasseboy Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Finns det Svenska språkfiler till 1,5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 On 1/19/2013 at 2:33 PM, lasseboy said: Finns det Svenska språkfiler till 1,5? Hej! Ja det finns att ladda ner härifrån http://www.prestashop.com/en/translations Importera sedan in filen via fliken importera in SPRÅKFILER 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 Tackar! har nu provat olika teman och gamla språkfiler jag hittade, så ska göra en ren installation igen! Hoppas att man får i ordning detta då fru gillar presta mer än oscommerce 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bocko Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 De språkfilerna är kanske en bra start. Men jag kan påpeka att de innehåller en hel del felstavningar, särskrivningar och "google-translate"-aktiga översättningar. De är dessutom skrivna i "du-form", vilket kanske inte uppskattas av alla. Men som sagt, en bra grund att bygga på, och sparar massor av jobb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Filen var en gzip, menar du att jag ska in i admin och location/languages och där få in filen? Hittar ingen add file där. Går det göra manuellt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalearn Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 On 1/20/2013 at 11:34 AM, lasseboy said: Filen var en gzip, menar du att jag ska in i admin och location/languages och där få in filen? Hittar ingen add file där. Går det göra manuellt? Har du gått in på languages i prestashop backoffice (administrationsgränssnittet)? där väljer du att ladda upp gzipen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseboy Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 (edited) NU har jag fått in den, men var kan jag själv gå in och redigera, hur är Presta upp byggt? De filer som är själva huvud sidan bör ju ligga isär från admin delen. tex om jag vill ändra i första sidan där nån har översatt SPECIALARE och vill ha det som reavaror. Oj här blev texten konstig! Edited January 20, 2013 by lasseboy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
moparmaniac Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Hmmmm, hade lite stil på språkfilerna förut, men nu fattar jag ingenting Var tvungen att installera om butiken och nu ligger den på 1.5.4.1. Hämtar språkfilen (http://www.prestashop.com/download/lang_packs/gzip/1.5.4.1/sv.gzip - 98% översatt) och slänger upp den via "Lokalisering > Översättningar > Importera ett Språkpaket manuellt", eftersom "Lägg till / Uppdatera" inte fungerade ordentligt. Nu är det inte bättre än att BackOffice verkar vara 99% klart, men butikens framsida saknar i princip helt svenska?!?! Någon som har en lösning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts