Site.Ontwerper Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Hallo, Ik heb een probleem met de links die onder in de mail komen te staan,als er b.v. een order bevestiging wordt gemaild vanuit PrestaShop. Een klant klikt op de link in de mail, "Bestelling geschiedenis" , dit is de link die wordt gegenereerd : http://www.---------.nl/shop/index.phphistory.php dan komt de klant wel op de site maar krijgt de 404 error pagina. en het zelfde geld voor de link "Mijn account" --> http://www.---------.nl/shop/index.phpmy-account.php elke keer komt er index.php tussen? ------dit is het stukje uit de mail-------- U kunt deze bestelling bekijken en uw factuur downloaden via het "Bestelling geschiedenis" deel van uw klantaccount door te klikken op "Mijn account" in onze winkel. Als u een gastaccount heeft, dan kunt u uw bestelling volgen via het "Gast volgen" in onze winkel. ----------------------------- Wat is er fout, en wat kan ik aanpassen in de configuratie van PrestaShop om dit te corrigeren? Alvast bedankt voor de reacties, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 (edited) Hoi De html van de mail templates wordt meestal verkloot bij het vertalen in de BO Het schijnt nog steeds een bug te zijn kijk hier eens of je dat verder helpt http://www.prestasho...mail-templates/ Edited January 12, 2013 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 De fout zit in de mail zelf. Ik probeer dit centraal te regelen. Ik heb deze fout al doorgegeven aan Prestashop. Ik zal proberen om het voor nu aan te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Het zou fijn zijn als dit opgelost zou worden In de mail or watever , feit is dat een goede e-mail template na vertalen in de BO na de haaien is, Had ik overigens ook met Duitse mail template Het is in elk geval handig de templates goed in een apparte map te bewaren voor het geval dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 @Frens Ik probeer het centraal te regelen via het vertaalprogramma. Dit is inderdaad behoorlijk irritant. Ik begrijp alleen niet wat dit met het vertalen te maken heeft. Het zijn links waar ik verder niet aankom. Als de e-mails met een correcte link in het vertaalpakket zitten zou het goed moeten gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ik weet niet hoe de URL in mail templates nou aangeleverd worden. Het probleem wat onstaat bij vertalen in de BO van mail templates is dat de table stuktuur misvormd wordt van de rijen en kolommen Dit zal ook verder niks met het vertalen zelf te maken hebben , er zal tijdens het omzetten iets niet goed gaan met de HTML stuctuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Site.Ontwerper Posted January 13, 2013 Author Share Posted January 13, 2013 Hallo Frens, Ik heb gedaan wat je voorstelde maar het werkt niet, resultaat is het zelfde. De waarde die met de variabele wordt meegegeven en in de mail binnen komt is al niet goed. Ik weet niet waar de variabelen worden opgebouwd, maar ik zit er aan te denken om het hard te coderen zonder variabelen. Gr. Jan-Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Hoi , wat wil je precies aanpassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Site.Ontwerper Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 ik ga de link hard in de mail template zetten en de variabelen eruit halen, gr. Jan-Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Je kunt ze rustig hard erin zetten. Zet je het ineens goed op de standaard manier is dat ook aan te bevelen hieronder van de order_conf.html href="{shop_url}" href="{shop_url}history.php" href="{shop_url}my-account.php" href="{shop_url}guest-tracking.php" als je in de BO de mail niet vertaald is er niks aan de hand , en voor het geval>>kopietjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts