outletpannen Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Ik heb zojuist een theme gekocht via http://themeforest.net/ en geïnstalleerd. Ideaal want er worden enkele modules geinstalleerd wat er voor zorgt dat ik gemakkelijk bijvoorbeeld alle kleuren kan aanpassen. Nou werken twee van deze aanpassings elementen niet... Hoe kan ik dit oplossen? Het zijn de omcirkelde elementen in de bijlage. Dit zorgt ervoor dat de menubalk bijvoorbeeld niet mee kleurt. Alvast bedankt voor de hulp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 (edited) hoi 1) heeft / hebben betreffende modules de juiste rechten 2) aangezien het een template wijziging is , moet je force compile uitvoeren indien force compile niet werkt dan het cache op je server leegmaken succes Edited January 11, 2013 by maconl (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 11, 2013 Author Share Posted January 11, 2013 Misschien een domme vraag; maar waar kan ik deze "force compile" uitvoeren? Hoe doe ik dat? Ik baal een beetje, want heb echt een mooie template gekocht en een dure ook... Maar dan blijkt het niet te werken. Hij is wel geschikt voor versie 1.5 (en dus ook voor 1.5.3) en dan krijg ik nog niet voor elkaar waarvoor ik hem gekocht heb... Groetjes en reuze bedankt voor je hulp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Misschien een domme vraag; maar waar kan ik deze "force compile" uitvoeren? Hoe doe ik dat? Ik baal een beetje, want heb echt een mooie template gekocht en een dure ook... Maar dan blijkt het niet te werken. Hij is wel geschikt voor versie 1.5 (en dus ook voor 1.5.3) en dan krijg ik nog niet voor elkaar waarvoor ik hem gekocht heb... Groetjes en reuze bedankt voor je hulp! soms komt het voor dat een template anders eruit komt dan aangeboden dit komt omdat de template gebasseerd is op de originele versie van prestashop echter omdat iedereen wel eens iets doet aanpassen kan het zijn dat je een template wat moet aanpassen meestal een kleinigheidje dus ,, force compile doe je via je BO geevanceerde parameters -> prestatie je cache maak je leeg op je server eea is hier op het forum te vinden zoals ik ook zei kan het zijn dat de rechten van de nieuwe modules niet goed staan deze moet je ook even nakijken 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 11, 2013 Author Share Posted January 11, 2013 Bedankt!! Maar het is een uitgebreide template met een extra module. Met deze module (zie bijlage van mijn post) kan je heel gemakkelijk de kleuren aanpassen. Maar na het aanpassen doet deze het nog steeds niet... Ik zie dat dit een vaker voorkomend probleem is bij deze template op de website van de aanbieder. De website zelf draait dus perfect en ook de template is exact als gewenst, alleen de kleuren niet... Dit heeft dus met mijn 'cache' te maken? (sorry als ik dingen dubbel vermeld maar ik ben een enorme leek in dit soort dingen; wel ontzettend bedankt voor al je hulp en moeite!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Als je een template aanpast en deze aanpassing is niet zichtbaar kan het aan een paar dingen liggen, in de meeste gevallen is dit het cache welke dan ook leeg gemaakt moet worden als een wijziging niet zichtbaar is problemen / oplossingen zijn : 1) de betreffende module heeft niet de benodigde rechten , zet de rechten voor deze module goed 2) Force compile uitvoeren , indien dit niet het probleem oplost dan op de server middels een ftp progje naar de map cache gaan open deze , daar zie je enkele andere mappen oa de map smarty maak eerst even een backup van de map smarty <downloaden naar je pc> open dan deze map smarty en hier zie je de map compile en cache staan open de map compile en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan open de map cache en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan check even of de kleuren nu wel aangepast zijn indien niet dan controleer betreffende module of deze de 777 rechten heeft map van de module en onderliggende mappen (NIET DE BESTANDEN welke in de module staan !! ), succes coen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Als je een template aanpast en deze aanpassing is niet zichtbaar kan het aan een paar dingen liggen, in de meeste gevallen is dit het cache welke dan ook leeg gemaakt moet worden als een wijziging niet zichtbaar is problemen / oplossingen zijn : 1) de betreffende module heeft niet de benodigde rechten , zet de rechten voor deze module goed 2) Force compile uitvoeren , indien dit niet het probleem oplost dan op de server middels een ftp progje naar de map cache gaan open deze , daar zie je enkele andere mappen oa de map smarty maak eerst even een backup van de map smarty <downloaden naar je pc> open dan deze map smarty en hier zie je de map compile en cache staan open de map compile en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan open de map cache en verwijder alle bestanden in deze map , behalve index.php deze moet blijven staan check even of de kleuren nu wel aangepast zijn indien niet dan controleer betreffende module of deze de 777 rechten heeft map van de module en onderliggende mappen (NIET DE BESTANDEN welke in de module staan !! ), succes coen En een laatste mogelijkheid is dat de module een bug bevat en de 2 variabelen niet correct verwerkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 COEN, bedankt, ik ga nu de bestanden verwijderen en kijken of het werkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts