shearer Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Hej jeg har brug for lidt hjælp, er ved at lære prestashop og sætte mig lige ind i de forskellige ting. Jeg er nu kommet så langt, at jeg har rigtige mange vare jeg skal ha oprettet og lure lidt på en csv import. Men jeg er stødt på lidt af et problem, de vare jeg gerne vil oprette. der har jeg også behov for at importere noget data til 4 forskellige felter, jeg har oprettet under funktioner. ved en vare. Er det muligt også at importere data ind i de felter ? syntes ikke jeg kan se noget om det, når jeg opretter en vare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Er det nogle features, du skal have tilknyttet? Jeg aner ikke, hvordan man gør, med den indbyggede importfunktion, men kig evt. på mit importmodul, hvis du går helt død: http://prestashop.butikki.dk/ /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Mit bud er også Kjelds modul. den indbyggede importfunktion indeholder mig bekendt kun forud definerede felter, man kan importere. I version 1.4.x kan du downloade en eksempelfil - i version 1.5 skal du selv lave den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shearer Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 har som sådan fået import delen til at virke. men som nævnt så er der ikke rigtige felter til funktion delen. og det er der jeg er standet. da det er meget vigtige felter jeg skal ha med ind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shearer Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 hvordan indberetter man et problem ? har fundet ud af at import delen ikke virker. korrekt hvis filen indeholde æøå . nogen der ved hvordan man indberetter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 hvordan indberetter man et problem ? har fundet ud af at import delen ikke virker. korrekt hvis filen indeholde æøå . nogen der ved hvordan man indberetter ? Det er ikke en bug. Du skal selv angive, at filen er iso-8859-1 kodet - det hedder feltet i version 1.4.9. Men da jeg ikke ved, hvilken version du kører har jeg ikke tjekket version 1.5 Og alternativt kan du jo lave en søg-erstat på æ, å og å, så er du ude over problemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
shearer Posted January 10, 2013 Author Share Posted January 10, 2013 selv med iso-8859-1 virker æøå ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Så er løsningen at lave søg og erstat i dine filer - det er langt hurtigere end at vente på, at en bug bliver rettet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts