AnnaE Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 På några ställen har jag ändrat kategorinamn och produktnamn, och det står rätt i shopen för besökarna, men i backoffice i listan för kategorier resp produkter står fortfarande det gamla texten kvar. Hur gör man för att få rätt text även där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimy Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 kan det vara så enkelt att du har Svenska i frontoffice och engelska i backoffice? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaE Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Jo, det har jag nog, men hur ändrar jag språket i backoffice? Kan inte hitta det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 On 1/7/2013 at 9:27 PM, AnnaE said: Jo, det har jag nog, men hur ändrar jag språket i backoffice? Kan inte hitta det... HejAnnaE! Du ändrar språket genom att du först väljer den modul som du vill översätta, och sedan klickar du på (i detta fallet den Svenska flaggan). Lycka till ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Om du menar hur du ställer in vilket språk som ska visas, så ligger det på respektive "Employee". Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaE Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Jag har testat att välja translations - backoffice - svensk flagga. Backoffice fortsätter att vara på engelska. Är det ngn specifik modul som ska ändras i, vilken i så fall?? Jag har även tittat på språket för employee, där står det svenska... Men kan skillnaden i språk vara orsak till mitt problem, dvs att mitt kategorinamn t ex som jag ändrat fortfarande står fel i backoffice men rätt i frontoffice? (Jag skrev t ex "Bokmärken mm" som kategorinamn först, men ändrade till "Övrigt".) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts