outletpannen Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Hey allemaal! Als ik via de module een theme wil downloaden krijg ik wel eens een foutmelding: Bad configuration file. Wat betekend dit? Ik wil heel graag via http://themeforest.net/ een theme kopen, maar durf het niet zo goed omdat ik bang ben dat ik zometeen een theme koop voor 50 euro en vervolgens deze foutmelding krijg. Wie kan mij helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 [standaard reply modus] - Welke versie van Prestashop gebruik je? - Wat is de URL(s) van de site indien van toepassing? - Screenshots? [/standaard reply modus] Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Ik gebruik versie 1.5.2. De homepage betreft: www.outletpannen.nl. Ik ben eergister begonnen dus er is nog niet veel op te zien hoor...! Net zogoed ik niet weet hoe ik een screenshot moet posten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 In de meeste gevallen komt het doordat in het zip bestand een map in een map zit deze wordt dus niet herkend door prestashop je kan ook handmatig een template in je shop zetten pak de zipfile uit en met een ftp progje uloaden naar je server in de map themes , rechten goed zetten en via je BO de template kiezen wel kijken dat het maar 1 map is dus map->bestanden van je template en niet map-> map> bestanden van je template je kan gerust bij hun een template kopen ,, wel erop letten dat deze voor je versie geschikt is ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Ik gebruik versie 1.5.2. De homepage betreft: www.outletpannen.nl. Ik ben eergister begonnen dus er is nog niet veel op te zien hoor...! Net zogoed ik niet weet hoe ik een screenshot moet posten... Screenshot zal niet nodig zijn.Omdat veel informatie vaak word vergeten te vermelden heb ik een standaard antwoord voor het forum De versie en foutmelding is voldoende. zal eens kijken waar deze vandaan komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 (edited) Maar is het zo dat ik wel lagere versie templates kan uploaden? Bijvoorbeeld een template van versie 1.4 kan ik die ook gebruiken voor mijn versie? Ik snap overigens dat het andersom niet kan...! Edited January 3, 2013 by outletpannen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 nee helaas dus niet neem bv een template van 1,2 en zet hem in 1,4 ,, al had de oude prestashop destijds een modus om oude templates te gebruiken maar is dus niet meer en was om bepaalde redenen ook niet aan te raden,, er zit heel veel verschil tussen 1.5 en 1.4 sommige templates van 1.4 schijnen wel te werken echter moet er dan toch wat op aangepast worden als het om een gratis template zou gaan , zou ik zeggen probeer het, maar bij een template die je wilt kopen kan ik alleen zeggen neem er een voor 1.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Maar nu wil ik deze template kopen: http://themeforest.net/item/ultimate-shop-pro/2281486?ref=NetPremium . Is deze dus wel werkzaam op 1.5.2. In de afbeelding staat van wel maar in de aftiteling weer niet...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 hoi, ja deze is geschikt voor 1.5 de titel zegt het ook : Ultimateshop Pro2 - Prestashop 1.5 Template tevens vermeld Prestashop Compatibility : 1.5.1.0 to 1.5.3.+ (linkerzijde , en wederom in de beschrijving ) je kan ook de comments over deze template even doornemen : http://themeforest.net/item/ultimateshop-pro2-prestashop-15-template/discussion/2281486 Link to comment Share on other sites More sharing options...
outletpannen Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Maconi! Onwijs bedankt! Ik ben altijd bang dat ik dan een aankoop doe en vervolgens er niks aan heb... Maar super bedankt voor je hulp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Graag gedaan 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts