AnnaE Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 (edited) Jag har i princip gjort klart min shop, och den ligger lokalt på mamp. Försöker föra över den till one.com, där jag har en hemsida sen tidigare. Det går inte att skapa ngn ny databas, för man kan bara ha en per konto, och jag försöker då importera till den befintliga databasen på one. Men det funkar inte... Någon som har provat tidigare och lyckats? Eller är det kört med one? Edited January 4, 2013 by AnnaE (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Det ska inte vara några problem. Är det så att du redan har en databas hos one, så kan du använda prefix på nästa, Prestashop använder prefixet ps_ som standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaE Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 När jag går in i PHPadmin på one finns inte ens alternativet att skapa ny databas, det finns bara en befintlig databas med samma namn som min domän... Och när jag läser på ser jag att det bara går att ha en databas per konto hos one. Så mitt problem kvarstår, men tack ändå! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Du behöver inte skapa en ny databas om du använder prefix. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaE Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Det löste sig ändå, maken fixade hjälp på annat håll, så jag vet inte hur han gjorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts