Infinityjane Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 (edited) Jeg har lige installeret en Prestashop 1.5.2 og gået igang med at ændre designet. Nu er jeg stødt på en ting jeg bare ik kan løse. Sikkert simpelt, hvis man ved hvordan. Som standard (hvilket det stadig er, da jeg ikke er nået så langt), så ligger der kategorier i en blok ude til venstre - og en af kategorierne ligger også oppe i topmenuen (ipods) - men hvordan får jeg mine andre kategorier derop? Jeg har oprettet et par stykker udover dem der i forvejen ligger, bare lige for at teste. Har været inde og kigge og det er gjort helt som dem der lå i forvejen. Og hvorfor er det egentlig kun "ipods" der er vist deroppe - og ikke også "laptops"..? Jeg kan bare ik se logikken i det.. Hjæælp.. Og hvordan laver jeg en MEGA MENU oppe i toppen? Jeg ville også gerne have "nye varer" ind i midten over fremhævede varer.. men når jeg prøver under modul-position og flytte - vil den ikke accepterer NOGLE af mine bloks fra højre eller ventre at rykke ind på midten? OG kunne godt tænke mig at når man holder musen over "indkøbskurv" i toppen.. så er der også et lille thumbnail af varen til venstre for beskrivelsen. Har jeg set nogle have. det ser nice ud. Hvordan gør jeg det? Iøvrigt rammer billedet "forkert", efter jeg har flyttet indkøbskurv i toppen. Den rammer der hvor kurven sad før.. hvor ændrer jeg positionen henne hvor billedet skal "feathe" henad når man siger "køb"? Nu er jeg gået igang at eksperimenterer med at jeg vil have mine små links HELT i toppen OVER logoet.. i stedet for som standarden med logo til venstre og noget til højre.. Jeg kan bare ik lige finde ud af hvor..Jeg prøvede at lave begge grids 1200 brede som jeg har min shop, men de skal bare lige byttes rundt så logo kommer under de små links.. Links bliver ved at stå nederst.. har forsøgt lidt inde i header.tpl osv, men lykkedes ik lige - nogle forslag? Og kan man tilføje nogle "moduler"? Så jeg feks. har logo til venstre, noget andet til højre - men begge dele UNDER de små links der skal fylde hele vejen hen foroven...? Håber nogle gider at hjælpe lidt. På forhånd tak. http://markdesign.dk Edited January 2, 2013 by Infinityjane (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Du bliver nødt til at dele dine spørgsmål op i nogle flere indlæg. Det er uoverskueligt, når du stiller 10 spørgsmål i samme tråd og de ikke nødvendigvis er relaterede til hinanden. Mange af de ting du spørger om, er ikke bare lige til at forklare i forum, de kræver både generel erfaring og kodekendskab for at løse. Måske er du bedst tjent med at finde et færdigt theme, hvor elementerne er placeret mere som du ønsker det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinityjane Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 Ok.. deler det op.. Har ikke noget imod koder osv.. så det er ok.. bare jeg kan få det forklaret.. Jeg har min egen ide om design, så har ik lyst til templates.. Dem ville jeg alligevel skulle ændre på så.. Vil hellere lærer tingene selv.. Gør ik noget det så tager lidt tid og nørderi.. Så er det også lettere i fremtiden, hvis jeg støder på problemer, hvis jeg lærer tingene lidt mere ind i koderne og ik bare installerer et Theme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Helt enig - det er rart at gøre tingene selv, det lærer man mest ved (hvis man har evnerne). Din tråd virkede ganske uoverskuelig, men jeg synes, det er rigtig fint, som du har delt den op nu. Det gør det også nemmere for forskellige at byde ind med lige præcis de ting, de kan svare på, uden at det hele bliver rodet sammen - ligesom det efterfølgende er nemmere at søge efter løsninger, når spørgsmålene er opdelte og står som løst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts