Spoh Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Jeg har en shop hvori jeg godt kunne tænke mig at det var muligt at søge efter en vares produkt ID i søgefeltet.. Er der nogen der har erfaringer med dette? Produkt ID'et er som udgangspunkt heller ikke vist i en produktvisning/på en produktside men har selv sat følgende kode ind i product.tpl (presta/themes/mytheme) <span>Produkt ID: {$product->id|intval}<br /></span> så det ihvertfald bliver vist. Men ved ikke hvad jeg skal rette for at man kan søge efter det. Håber der er nogen der kender en løsning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Kan du ikke bare tilføje ID'et som en reference? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spoh Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Man kan overhovedet ikke søge på en talstreng... Den giver bare fejlen: Ingen søgeresultater fundet "xx" Jeg har prøvet at sætte et tal ind efter produktnavne og også sat et tal i Reference. Men den giver stadig samme fejl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BillyHardcore Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 I forkontoret? Løste den ved blot at sætte vare nr med i vare titlen - måske ikke det kønneste, men.. Jeg har dog gjort det muligt at søge på Varereference, EAN og UPC i bagkontoret via filtreringen i produkt oversigten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Mystisk.. Jeg kan sagtens søge efter reference numre i min shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spoh Posted December 5, 2012 Author Share Posted December 5, 2012 Det var åbenbart fordi min Preferences->Search var sat til en streng på mindst 3 (ups!) men den gav ikke fejlmeddelelse om at strengen var for kort, kun at der ingen resultater kunne findes. Men problemet er så nu at jeg jo som sagt havde sat et <span>Produkt ID: {$product->id|intval}<br /></span> i min product.tpl så det bliver vist nedenunder boksen med beskrivelse og specifikation af produktet. Men den kan åbenbart ikke søge der. Jeg har et produkt med "Produkt ID: 17" som også bliver vist på selve produktsiden men når jeg søger på "17" kan den ingen resultater finde.... Er der nogen der ved hvordan jeg kan ændre dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Jeg har samme problem som Spoh. Vil gerne kunne søge på produkt id... Er der ingen der har en løsning på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts