hatc Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Nu har jeg brugt det meste af 8 timer på at søge dette forum og googlet UDEN resultat !!!Kan jeg virkelig være den eneste i denne presta verden, som gerne vil flytte lidt rundt på tekst og kasser ?Er der nogen der har arbejdet lidt med det, og som vil dele lærte erfaringer i dette forum ?/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Rettelser laver du i filen classes/pdf.phpOversættelser til pdf-fakturaen ændrer du fra Admin i Tools/Translations/PDF (eller hvad dine faner hedder)Ændring i fonten i Admin i Preferences/PDFHåber det er til hjælp.Vh Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted June 12, 2009 Author Share Posted June 12, 2009 Tak for dit indlæg Torben, Det undre mig bare, at der slet ikke er nogen i det dansk forum, som har ønsket at ændrei fakturadelen, eftersom den ikke opfylder de danske krav. Man må kunne konkludere følgende : - der bruges ekstern faktureringssystem- der ikke sælges så meget fra de danske presta systemer- folk har ændret i fakturaen unden at skulle bruge hjælp- folk bare bruger fakturaen fra presta uden ændringerNår man sådan kommer til at tænke over det, så kunne det egenligt være sjovt at sehvor mange der rent faktisk bruger deres system kommercielt. Bare en tanke (;O)/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Hej HenrikJeg er ikke opmærksom på, at der er noget i fakturaen, som ikke lever op til de danske regler. Hvad da?Men mailen kunne jeg meget godt tænke mig at få opgraderet til også at omfatte moms.Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Hatc, du må endelig dele dine ændringer med os andre.Hvilke ændringer ønsker du?Hvad gør i andre i øvrigt vedrørende oplysninger om returret og handelsbetingelser? Vedhæfter i dem i mailen, eller lægger i dem i pakken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugemallen Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 HejsaHvad skal en faktura indeholde? En faktura skal minimum indeholde:Fakturadato Fakturanummer (fortløbende) Sælgers SE nummer Navn og adresse på køber og sælger Angivelse af varen og mængdeFakturaen skal endvidere indeholde:datoen for leveringen af vare/ydelse (hvis denne er forskellig fra fakturadato) momsgrundlag pris pr. enhed uden moms prisnedslag og rabat gældende momssatsmomsbeløbetSå som jeg ser det er den mangelfuld i Prestas.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Vi har tilføjet vores CVR (SE) nr. til fakturaen nederst sammen med vores navn og adresse. Så jeg kan ikke se, der mangler andet end evt. rabat på vores faktura. Men rabat er i e-mailen, hvor vi gerne ville have oplysninger om moms.Vh Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Tak alle for jeres indlæg, jeg har kigge lidt dybere i den skrevne faktura, for at se nærmere på hvad der mangler iflg lovgivningen.Jeg har valgt at lave en farveladekopi, som jeg gerne vil have den til at se ud og derefter sammenligne med den originale.Billed "faktura1" er den originaleBilled "faktura2" er som det er ønsket. (opsat i paintshop og derfor IKKE genereret af Prestashop)Herunder stiller jeg det slavisk op, og skulle nogen have kendskab til hvordan det faktisk programmeres eller forslag til ændringer,er i mere en velkommen til at "sputte i kassen" (;O)Fra toppen og ned.: 01) Faktura nummeret slettet02) En kasse om levering- og faturaadresse i stil med de andre kasser03) "#" fjerne og erstattet med "nr.:"04) "fra" fjernet05) Dato rykket til højre, dato ændret til "xx-xx-2009" og ordret "dato" tilføjet-- Varebeskrivelsen --06) Overskriften omrokeret og ny "Pris m/moms" samt "Moms %" indsat07) Varelinier omrokeret og stykprisen med moms samt moms sats indsat08) Bundlinien omrokeret. 09) "Produkter" fjernet10) "Beløb u/moms" indsat under "Netto beløb"11) "Fragt" og fragt beløb indsat.12) Totalbeløb mangler at tælle fragt med i den samlede pris.13) Da der ikke er givet mulighed for at indtaste virksomhedens oplysninger i toppen har jeg valgt at indsætte de i footer.Den sidste sammentælling i bunden er lidt spejet. Presta har valgt at der ikke skal beregnes moms af fragt og derfor ikke medtaget fragteni totalbeløbet, men i Danmark kan du fravælge ind/udgående moms på PostDanmarks fragt, mens der skal betales moms af fragten hvis andre fragtfirmaer bruges. ligeledes hvis der beregnes eksp. gebyr i fragten, skal der betales moms. Man burde have muligheden for at kunne vælge moms / ikke moms under levering i admin. /Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Hvad gør i andre i øvrigt vedrørende oplysninger om returret og handelsbetingelser? Vedhæfter i dem i mailen, eller lægger i dem i pakken? Jeg har indsat returret og betingelserne under ordrebekræftigelsen, men jeg ikke klar over om det er juridisk korrekt.Jeg har set andre "større" firmaer gøre det, så det gør jeg også (;O)/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 HejsaHvad skal en faktura indeholde? En faktura skal minimum indeholde:Fakturadato Fakturanummer (fortløbende) Sælgers SE nummer Navn og adresse på køber og sælger Angivelse af varen og mængdeFakturaen skal endvidere indeholde:datoen for leveringen af vare/ydelse (hvis denne er forskellig fra fakturadato) momsgrundlag pris pr. enhed uden moms prisnedslag og rabat gældende momssatsmomsbeløbetSå som jeg ser det er den mangelfuld i Prestas.... Jeg har brugt dit indlæg som udgangspunkt, men dog unden rabat/prisnedslag. Jeg tror slet ikke at presta er gearet til at kunne smide det over fra shoppen, for så skulle kurven og ordrebekræftigelsen jo også indeholde det. /Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Hvad gør i andre i øvrigt vedrørende oplysninger om returret og handelsbetingelser? Vedhæfter i dem i mailen, eller lægger i dem i pakken? Jeg har indsat returret og betingelserne under ordrebekræftigelsen, men jeg ikke klar over om det er juridisk korrekt.Jeg har set andre "større" firmaer gøre det, så det gør jeg også (;O)/Henrik Så vidt jeg har forstået det, så er der flere muligheder:1. Sende én e-mail:* Ordrebekræftelse (E-handelsloven § 12) + oplysninger (forb.aftl § 12).* Ordrebekræftelse (EHL § 12) + link til oplysninger (forb.aftl § 12).2. Sende to e-mails:* Ordrebekræftelse (EHL § 12).* Oplysninger (forbrugeraftaleloven § 12).3. Sende en e-mail med ordrebekræftelse (EHL § 12) + en følgeseddel på papir med oplysninger iht. forbrugeraftaleloven § 12. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 Hessellund, Så er jeg nok én af dem som bruger "Ordrebekræftelse (E-handelsloven § 12) + oplysninger (forb.aftl § 12). "men der er nu rigtig mange som blot sender en faktura med oplysninger på bagsiden. Den må vel egentligt også værelegal nok med mindre at varene modtages FØR fakturaen. ?/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Hej hatc.Jeg har prøvet at få mine fakturaer til at se omtrent ud som du foreslår.PrestaShop (1.1) kan altså mere end man regner med. Under Shipping/Carriers skal du redigere din carrier. Her skal du slå moms til. Nu optræder der pludselig en ny række i moms-regnskabet nederst på fakturaen.Men det kan blive pænere, og teksterne kan blive bedre. Jeg har vedhæftet en opdatering, der indeholder classes/pdf.php og translations/dk/pdf.php. Prøv den - det bliver meget flottere./Kjeld pdf.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted June 19, 2009 Author Share Posted June 19, 2009 Hej Kjeld,Du er simpelhen min nye mentor (;O) Det er jo super godt gået... (;O) TUSINDE TAK !!!Det med momsen på fragt har jeg måske nok set på et tidspunkt, men da jeg ikke ønsker at tage moms af fragtenhar jeg ikke tænkt mere over det. Jeg syndes bare at det er mest rigtigt at skrive alle beløb i bunden OGSÅ fragt selvom der ikke tages moms af det, så slutresultatet bliver det samme som totalprisen incl fragt lige oven over. Jeg har lige stået på hovedet i mit arkivskab for at finde nogle fakturaer, og det ser egentligt ud til at folk tager megetlet på hvordan det skrives og hvad de tager med på fakturaen, det undre mig lidt.. Mange skriver faktisk kun prisen incl moms, moms sats og totalpris på den øverste linie, så kommer momsudregningen i bunden. Hvad siger du/I til disse påstande (;O)/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 er der i øvrigt nogen der har fået rettet datoen på fakturaen til dd-mm-år ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 fandt svaret her : http://www.prestashop.com/forums/viewthread/2667/installation_configuration___upgrade/date_formatMen er der nogen der så kan fortælle mig hvordan jeg indsætter ordret "Dato :" for selve datoen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Hej Henrik.Jeg har rettet lidt (mere) i PDF.php. Nu skiller jeg håndtering/emballage ud i moms-regnskabet i bunden, og jeg har tilføjet 'Dato' som du foreslog.Jeg har i mange år arbejdet med standarder, så det piner mig at se, at du ikke kan lide ISO-formatet for datoer ;-)Jeg har vedhæftet PDF.php. Husk at rette PDF-oversættelserne./Kjeld PDF.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted July 22, 2009 Author Share Posted July 22, 2009 Hej Kjeld, Det ser jo super godt ud, nu er vi jo ved at opnå en rigtig fornuftig standard Apropro standard så er jeg da ked at at jeg leder dig i fordærv men jeg skulle da meneat den "rigtig" dato standard i danmark er "dd.mm.åååå" Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Hej Henrik.Jeg fandt lige noget om datoer hos Dansk Sprognævn. Jeg har længe været varm fortaler for ISO-formatet, bl.a. fordi det er godt til sortering. I sin tid overtalte jeg min kone til at få indgraveret datoen i vores vielsesringe i ISO-format. Ak ja, hun har måttet finde sig i meget fra min side./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted July 22, 2009 Author Share Posted July 22, 2009 Det er sgu morsomt at læse. og specielt hvordan 50-60 osv. opstod. Nogen som man jo slet ikke tænker over i daglig dagen. Den danske dato format, syndes jeg er nemmere at overskue, specielt hvis det skrives kun i tal. Det er naturligvis et spørgsmål om tilvending. Men jeg tør da ikke tænke på reaktionen hvis jeg foreslog konen at skrive ISO-formatet i vores vielsesring. :0> Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Jeg har opdateret PDF.php til version 1.2 - og så den giver en "pæn" faktura. Se den vedhæftede fil./Kjeld pdf_1.2.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Hej KjeldDen nye udgave kan jeg ikke få til at fungere.Vh Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Hvilken version af PrestaShop kører du med?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Stadig 1.1Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Så er det derfor den seneste ikke virker. Den virker kun til version 1.2. Prøv med den fra den 22. juli./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 HejHar nu opdateret til 1.2.3Jeg har problemer med æ, ø og å, men kun i pdf fakturaen. Også efter opdateringen til 1.2. Hvad mon det skyldes?Vh Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
VPoulsen Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Hej TorbenJeg tror problemerne med æ, ø, og å skyldes brug af en forkert codepace til PDF.Under Preferences / PDF kan du prøve at vælge CP1252 i stedet for CP1250.Mvh. Viggo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Tak for det.Vh Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
jokke_dk Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Er der en venlig person, som vil fortælle mig hvordan man flytter de nu 2 tabeller (leverings adresse og faktura adresse) nedad på faturaen.Jeg har sat et størrer logo ind, men nu står det så oven i hinanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Du skal ind og rette i classes/PDF.php. Prøv at skrue på parameteren til $pdf->SetY() og juster diverse $pdf->Ln(), så det kommer til at passe./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts