Jump to content

Fout melding werking module "Bill" en MouseOver verkeerd

Recommended Posts

Ik zocht een betalingsmodule voor het betalen achteraf. Vond "Bill" en heb dit geïnstalleerd werkte op zich prima. Blijkt een omgebouwde rembours (COD) module te zijn silbersaiten.de.

Ik krijg aan het einde van het plaatsen van een bestelling en na "bill" gekozen te hebben de volgende melding op het scherm "Ongeldige verzendingsnummer"

Hij verwerkt de bestelling verder wel goed.

In de email bevestiging staat onderaan bij bericht van klant: "Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation"

Waar komt dit door?

Heb gekeken in validation.php en daar staat:

Tools::redirectLink(__PS_BASE_URI__.'order-confirmation.php?key='.$customer->secure_key.'&id_cart='.intval($cart->id).'&id_module='.intval($bill->id).'&id_order='.intval($bill->currentOrder));

Tweede vraag:

In het afronden van de bestelling in de webwinkel kan je kiezen voor de betalingswijze (modules) en als ik de muis op de "Bill" module houdt wordt er een tekst zichtbaar (Mouse Over) en daar staat "Pay with Cash on Delivery (COD)". Ik heb lopen zoeken waar deze melding staat zodat ik de tekst kan aanpassen/vertalen maar kom er niet achter. De hele module heb ik via "Beheersysteem>Tools>Translations" vertaald. Waar kan ik dit vinden om dit in het nederlands te wijzigen of welke regel in welk bestand bepaald de tekst van de MouseOver?

• 2 weeks later...

Helaas nog geen reactie om mijn vraag.

Heb het tweede deel wel opgelost. Zat ergens in de vertaling. Kennelijk staan de velden die vertaald moeten worden niet per module bij elkaar. Ik kwam er achter dat dit in meerdere "blokken" verspreid staat zonder dat dit duidelijk over de betreffende module gaat.

Van mijn eerste vraag blijft het probleem nog hetzelfde.

Het in de winkelwagen afronding kiezen ven de betalingsmodule gaat prima, krijg daarna nog een scherm met een overzicht en de gekozen betalingswijze maar als ik dan op "ik bevestig mijnbestelling" klik komt er een blanko scherm voor in de plaats met alleen links bovenaan de melding "Ongeldige verzendingsnummer".

Opgezocht in de vertaling van de foutmeldingen en die verwijst naar de engelstalige "Invalid delivery number".

De bestelling wordt voor de rest prima verwerkt maar de redirect werkt kennelijk niet goed.

"Invalid delivery number" waar verwijst dit naar?

PrestaShop versie 1.4.9.0 draai ik mee.

post-413655-0-61089800-1354549065_thumb.jpg

post-413655-0-13609500-1354549075_thumb.jpg

post-413655-0-00217100-1354549085_thumb.jpg