NickKK Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Hej folkens, Når jeg prøver at tilføje et billede til en vare, fejler den pludselig med beskeden: "Forbidden You don't have permission to access /adminshop2/index.php on this server." Hvorfor nu det? Jeg har prøvet med forskellige varer, forskellige billeder, de er ikke for store, der er plads på serveren... ARGH! Alt andet ser ud til at virke OK. Hjææælp! På forhånd tak for enhver hjælp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Prøv at tjekke rettighederne på din /img mappe. De bør være 755 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Det er de også. Jeg kan stadig ikke tilføje billeder, men alt andet ser OK ud. *snøft* Det er svært at køre en webshop uden at kunne oprette varer med billeder... Hjælp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Jeg kan godt slette et billede fra en vare - men ikke tilføje et. Hverken på nye eller "gamle" varer. ARGH! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Har du prøvet at kigge i logfilen hos din host? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Latest Visitors Bandwidth Webalizer Webalizer FTP Raw Access Logs Analog Stats Error Log Choose Log Programs Resource Usage Det her er de logs jeg kan vælge imellem (det er hostet hos Netplads). Men jeg synes ikke jeg kan se nogle fejllogs i f.eks. ERROR LOG'en. Hvordan kommer jeg så videre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Jeg kender ikke din host. Hos Meebox kan man f.eks. se, om der er filer, der ikke kan opnås adgang til (havde selv stor glæde af dette i weekenden, hvor to bestemte moduler fejlede i en nyinstalleret shop). Umiddelbart ville jeg jo mene, at du skulle kunne finde det i Error log. Kan du ikke prøve at poste noget indhold fra den her i tråden? Ellers prøv at spørge din host. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 (edited) Det er svært, når error log'en er tom. Fuldstændig tom. Øv, har I andre idéer? *snøft* Edited November 14, 2012 by NickKK (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Ikke rigtigt:-( Har du tjekket, at filen /adminshop2/index.php stadig er der - og evt. rettigheder på denne? Du må jo have ændret på et eller andet, siden det er holdt op med at virke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Hehe, ja den er der stadig. Og nej, intet ændret direkte, men hele PS er jo dynamisk, så en del filer bliver jo ændret hele tiden. Jeg har dog IKKE rodet med koden direkte i et stykke tid, og tilføjede billeder den anden dag - indtil det så næste dag ikke var muligt mere. ARGH! Ingen idéer? Anyone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Øh, dynamisk betyder altså ikke, at filer bliver ændret hele tiden... Der bliver jo ikke ændret på indhold i dine php-filer, rettigheder eller noget andet. Har du installeret nye moduler, eller ændret på indstillinger i nogle moduler? Har du spurgt din host, om der er sket ændringer på webhotellet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts