LifeOfDiamonds.se Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Hej på er! Undrar om någon känner till någon modul för en funktion om t.ex kunden lägger in produkter i varukorgen samt registrerar sig, men av någon anledning inte slutför ordern. Så kommer det automatiskt skicka ut ett mail till kund där det står något liknande: Vi är mycket glada att du besökte vår hemsida och att du är intresserad av våra produkter. Vi har noterat att ditt köp inte genomfördes. Hade du tekniska problem? För att kunna genomföra ditt köp vänligen tryck på länken nedan: Http........ Ja, ni förstår nog säkert?? Någon som känner till detta? Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Ja, det finns. Kolla på addons.prestashop.com, sök efter cart reminder eller liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Finns väl som standard i Prestashop? Kunduppföljning tror jag den heter på Svenska Man kan även mata in att kunden får en rabattkupong i mejlet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Nja. Jag hittar en som är standard på Prestashop som kallas för "Uppföljning av kunder". Här har man ungefär samma princip,, men även begränsad till bara ge en rabatt till kund. Inget medelande som jag är ute efter. Har dock inte kollat på addons.prestashop.com Ännu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 On 11/14/2012 at 10:56 AM, EdenOfLust.se said: Nja. Jag hittar en som är standard på Prestashop som kallas för "Uppföljning av kunder". Här har man ungefär samma princip,, men även begränsad till bara ge en rabatt till kund. Inget medelande som jag är ute efter. Har dock inte kollat på addons.prestashop.com Ännu.... Meddelandet ligger i mejlmallarna, så du kan ändra i mejlet rätt enkelt där. Vill du t.ex. inte att koden ska mejlas till kunden så tar du bara bort den biten ur mejlet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 14, 2012 Author Share Posted November 14, 2012 Tackar. Hittade det nu. Skitbra. Men ska jag översätta både text och HTML?? Skulle vara snyggt att göra om mallen ganska totalt från vad den ser ut nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 On 11/14/2012 at 11:14 AM, EdenOfLust.se said: Tackar. Hittade det nu. Skitbra. Men ska jag översätta både text och HTML?? Skulle vara snyggt att göra om mallen ganska totalt från vad den ser ut nu... Hej Edenoflust, det där problemet har jag också och skulle vilja pusha på kunderna för att handla samt veta om dom upplever något negativt eller något som inte fungerar perfekt. Vad gjorde du för att åtgärda detta? //Patrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Hej Patrik. Jag gjorde om mallen helt totalt i HTML. Har testat denna funktion nu i ca en vecka,, och det ser ut att fungera bra. Kanske inte 100% återkoppling,, men ändå någon kund. Bättre det än ingen alls tänker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Såhär blev min mall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 On 11/20/2012 at 9:14 PM, EdenOfLust.se said: Såhär blev min mall... okey snyggt, men var exakt gjorde du detta? Jag menar tankade du in en modul för det eller är det något du skickar iväg manuellt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Använde mig av den inbyggda modulen "uppföljning av kunder". Och använde mig av alternativ 1. Gick sedan in under översättningar på mailmallar och ändrade just detta.. Jag får manuellt via en länk pusha iväg detta mail.. Alltså inte via något mailprogram eller lilnande. Det går snabbt och är enkelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 (edited) Jag får det inte att fungera. Jag har gjort om mallen, kryssat i första alternativet i modulen. Jag har kollat länken, men det finns inget på den sidan trots tomma kundvagnar. Edited November 25, 2012 by hellabella (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 25, 2012 Author Share Posted November 25, 2012 Hej Hellabella. Länken som står längst upp på sidan som du sedan öppnar upp i en ny webbläsare kommer att vara tom. Den leder ingenstans förutom att "Pushar" iväg mailen till kunderna. När du är inne på t.ex alternativ 1 står det: "Nästa process kommer att skicka: 3 e-post" Denna 3:a är en siffra om hur många ej genomfördfa köp som gjordes. Alltså, du går in på länken som leder till en tom sida, men skickar även då iväg 3 mail till olika kunder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 (edited) Ahaa, Då kan man alltså inte välja till vilka man vill pusha på? Angående din jätte fina mall, " fortsätt din beställning här" Vad är det för kod bakom? Är det en länk tillbaka till shopen? Eller tillbaka till kundens vagnen? Edited November 26, 2012 by hellabella (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 26, 2012 Author Share Posted November 26, 2012 Helt rätt. Det går helt enkelt inte att välja till vem man ska skicka till. Det bara drar iväg den mängd mail som ligger i " utkorgen". Har valt att kunden kommer direkt till kassan. I mitt fall blir det då: http://edenoflust.se/order.php Hoppas det löser sig nu!! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Tusen Tack för hjälpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Tack själv. =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts