Steffen95 Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 (edited) Jeg får denne fejlmeddelelse, når jeg prøver at oversætte mit forkontor: Advarsel, din PHP konfiguration begrænser det maximale antal felter i en formular: 1000 for max_input_vars. Bed din værtsudbyder at øge denne begrænsning til 1318 mindst eller rediger oversættelsesfilen manuelt Nogen der ved hvad der kan være galt? Har Presta 1.5.20 På forhånd tak Edited November 13, 2012 by Steffen95 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Det er hukommelsen på dit webotel der skal sættes op. Hvor er du hostet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Jeg får samme fejl! Min shop er hostet hos MeeBox med en memory limit på 128MB. Det burde da være rigeligt til at håndtere mange tusinde variable. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 Jeg er hosted ved Meebox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Prøv følgende - har virket i de shops jeg har sat op hos Meebox: Opret en fil der hedder php.ini din admin mappe. I denne fil skriver du følgende safe_mode=off max_input_vars=10000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Tak for svaret PrestaShop Fanatic. Jeg fik svar tilbage fra MeeBox support samtidig med at jeg læste din post. Svarene var helt identiske! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Det er fordi, de er skrevet flere gange før Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 Det er fordi, de er skrevet flere gange før Tak for hjælpen:) Men hvordan opretter man en fil og hor finder jeg min admin mappe? Har ikke rigtigt nogen viden om programmering af hjemmesider.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Du åbner notesblok eller en lign. simpel editor. Heri skriver du ovenstående. Når du gemmer, vælger du alle filer og navngiver filen php.ini (tjek, at den ikke hedder .txt som extension, før du uploader den). Filen skal uploades via FTP til den mappe, du har som admin mappe. Dvs. navnet på den mappe, du står i, når du redigerer din shop via Back Office www.domain.dk/det-du-har-kaldt-adminmappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Du skal gå ind i filemanageren på MeeBox cPanel. Derefter lokaliserer du admin direktoriet et sted under public_html og opretter en fil direkte i filemanageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Du skal gå ind i filemanageren på MeeBox cPanel. Derefter lokaliserer du admin direktoriet et sted under public_html og opretter en fil direkte i filemanageren. Det er også en mulighed, omend jeg er modstander af at bruge filemanageren. Ét forkert klik og du kan slette hele shoppen - eller virkelig lave rav i den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 Nu har jeg oprettet filen som du sagde. Men er stadig itvivl om hvor jeg skal lægge den ind? Skal det være inde på Meebox eller i prestashop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 Nu har jeg oprettet filen som du sagde. Men er stadig itvivl om hvor jeg skal lægge den ind? Skal det være inde på Meebox eller i prestashop? Jeg ved heller ikke rigtigt hvad FTP er, hvordan uploader man via det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Du kan uploade filen direkte inde fra filemanager på cPanel hos MeeBox. Derved undgår du at skulle bruge ftp. Du går ind i filemanageren og klikker dig frem til dit admin direktorie. Der trykker du på knappen upload fil i topbjælken og vælger den fil du har lavet. Derefter checker du at den er landet i admin. Derefter har du adgang til alle oversættelserne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Tak for alle svarene, men jeg ved stadig ikke helt hvor jeg skal lægge den ind. Det er helt iorden hvis i ikke vil bruge mere tid på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Det afhænger jo af hvordan din installation er foretaget - altså om du har installeret shoppen direkte i roden eller i en undermappe (undermappen kunne hedde "prestashop" eller noget andet du har valgt). Under alle omstændigheder vil admin mappen (hvor filen skal ligge) være placeret i roden (hvis din shop ligger der) eller i undermappen (hvis du har valgt at installere i en sådan). Du siger at shoppen er hosted på MeeBox, hvor "roden" så vil være en mappe kaldt public_html. Det er i denne du skal finde admin mappen hvis du har valgt at installere shoppen i roden. Alternativt skal du se i undermappen. Dette kræver selvfølgelig at du er logget på MeeBox og bruger filemanageren i cPanel til at se i direktoriestrukturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Mange tak, nu er jeg på rette vej:) Men kan der ske noget ved at prøve at installere den i "roden"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Mener du at installere "shoppen" i roden? I så fald nej - den kan fint installeres i roden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 ....men husk at roden er public_html! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Mange tak for hjælpen!! Det virker nu.. Tak:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Det er også en mulighed, omend jeg er modstander af at bruge filemanageren. Ét forkert klik og du kan slette hele shoppen - eller virkelig lave rav i den. Ja tak, den har jeg prøvet med et forkert klik på en ftp-konto :-(- Resultat: Hele shoppen var væk. Løst med Meebox's backup. Så jeg holder mig til ændringer lokalt på min PC, og så uploade dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Mange tak for hjælpen!! Det virker nu.. Tak:) Selv tak - det var godt du kom igennem med det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Husk at ændre tråden til LØST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen95 Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Hvis jeg vidste hvordan man ændrede det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Der en vejledning i den allerøverste tråd (pinned) i det danske forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts