Teqorious Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Hej,I min shop har jag bara betalning via banköverföring för närvarande men när jag går till kassan och väljer det får jag ett felmeddelande som är:"500 Internal Server Error...modules/bankwire/payment.php (port 80)"jag har lagt till modulen och angett informationen om bankgiro etc. men får det inte till att fungera.Shoppen ligger förnärvarande på en tillfällig adress och inte på en www.minshop.se men det borde inte ha någon betydelse eller?Vad gör jag för fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teqorious Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Hej,I min shop har jag bara betalning via banköverföring för närvarande men när jag går till kassan och väljer det får jag ett felmeddelande som är:"500 Internal Server Error...modules/bankwire/payment.php (port 80)"jag har lagt till modulen och angett informationen om bankgiro etc. men får det inte till att fungera.Shoppen ligger förnärvarande på en tillfällig adress och inte på en www.minshop.se men det borde inte ha någon betydelse eller?Vad gör jag för fel? Det blir samma fel med vilken betalmodul man än installera och på vilket språk som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Kolla om felloggen på servern kan ge mer ledtrådar om vad som är fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teqorious Posted June 6, 2009 Author Share Posted June 6, 2009 Tack för tipset Patrik, min error log ser ut som följer:File does not exist: /home/shop/public_html/modules/bankwire/sys_cpanel, referer: http://xxx.xxx.xxx.xxx/shop/modules/bankwire/payment.phpSoftException in Application.cpp:252: File "/home/shop/public_html/modules/bankwire/payment.php" is writeable by group, referer: http://xxx.xxx.xxx.xxx/shop/order.phpFilen "payment.php" finns på servern med fulla rättigheter.Filen "order.php" har jag provat olika rättigheter på....utan framgång.Den första raden pekar på "sys_cpanel" - det finns ingen fil som heter så i mappen. Är det någon annan inställning i Cpanel jag måste göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Börja med att prova att sätta rättigheter på payment.php till 644 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teqorious Posted June 6, 2009 Author Share Posted June 6, 2009 Hej,payment.php hade 777 så den lilla ändringen du nämnde gjorde susen - tackar tackar.ett annat fel är att vid inloggning till admin delen är följande:There is 1 errorPath is not the same between your browser and you server :- Server:~shop/administrator/login.php- Browser:home/shop/public_html/administrator/login.php Hur eller i vilken fil ändrar jag den? eller måste jag installera i en annan mapp från början? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Kolla den här tråden:http://www.prestashop.com/forums/viewthread/8269/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts