astimontas Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Beste Prestashop gebruikers, Sinds een week is onze webshop online. Wij hebben de volgende twee problemen: 1) klanten kunnen zich via IE niet aanmelden/inloggen 2) winkelmandje wordt zodra je op uitchecken klikt leeggemaakt. De melding "Cart Empty" verschijnt dan. Ik zit echt in een benarde situatie omdat de site live is. Hoop dat iemand te hulp kan schieten. dank Astimontas Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 hallo, 1. In IE komen de problemen meestal voor, maar ik kan je niet verder helpen 2. Het kan misschien liggen aan cookies die elkaar in botsing komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 (edited) Beste Prestashop gebruikers, Sinds een week is onze webshop online. Wij hebben de volgende twee problemen: 1) klanten kunnen zich via IE niet aanmelden/inloggen 2) winkelmandje wordt zodra je op uitchecken klikt leeggemaakt. De melding "Cart Empty" verschijnt dan. Ik zit echt in een benarde situatie omdat de site live is. Hoop dat iemand te hulp kan schieten. dank Astimontas a: welke versie - ik neem aan 1.5 ++ ? een vervelend en helaas een bekent probleem ben er zelf ook nog niet achter waar dit probleem vandaan komt al is het 2 keer voorgekomen door een bepaalde module check eens in je bo het volgende of deze wel zichtbaar is : Tools --> performance heb het namelijk in 2 shops gehad dat dit niet zichtbaar was door een paypal en een gekochte footer module toen ik deze verwijderd had werkte het ook weer in IE Je kan eea testen door modules uit te schakelen in je bo laat alleen de blockmodules ingeschakeld staan en zo werk je de rij 1 voor 1 af Edited November 9, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Anders doe eens een link naar je winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) Hi Dank voor het meedenken! Ik zo meteen aan de slag in de BO. ik gebruik 1.5.1 winkelnaam: www.islamitischekleding.nl. Heeft een upgrade naar 1.5.2 zin? Ik zit ook te denken om hier helemaal mee te stoppen en opnieuw te beginnen met een versie 1.4.x wat denken jullie Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 a: welke versie - ik neem aan 1.5 ++ ? een vervelend en helaas een bekent probleem ben er zelf ook nog niet achter waar dit probleem vandaan komt al is het 2 keer voorgekomen door een bepaalde module check eens in je bo het volgende of deze wel zichtbaar is : Tools --> performance heb het namelijk in 2 shops gehad dat dit niet zichtbaar was door een paypal en een gekochte footer module toen ik deze verwijderd had werkte het ook weer in IE Ik zie in de BO geen Tools --> performance. Onder welke kopje kan ik dit vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Ik heb geen problemen (IE9), in winkelwagen werkt en account aangemaakt Kijk maar in je BO bij klanten , en klanten> winkelwagens Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) Ik heb geen problemen (IE9), in winkelwagen werkt en account aangemaakt Kijk maar in je BO bij klanten , en klanten> winkelwagens Geweldig nieuws!! Het is dus echt een IE8 probleem.... In IE8 werk het niet! Maar waar zou het aan kunnen liggen. Ik krijg onderaan IE8 de melding: DONE, BUT WITH ERRORS ON PAGE Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 @Ik zie in de BO geen Tools --> performance het heet in v 1.5x Advanced Parameters > Performance of in NL > Geavanceerde parameters Prestatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 Ik heb een screenshot gemaakt van de BO (Tools/performance), er staat wel wat uit. Ik ben echter niet bedreven in het begrijpen hiervan (en mijn webdesigner houdt zich op dit moment even verscholen). http://www.islamitischekleding.nl/isk_new/images/Tools%20_%20Peformance.jpg Jullie hulp is net een glas water in de woestijn! Zeer bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) je moet het eens op Forceer compilatie zetten Edited November 10, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) Klopt in IE7 en 8 modus kom ik niet verder met aanmaken account Edited November 10, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) je moet het eens op Forceer compilatie zetten Gezet op forceer compilatie, Cache geleegd in IE8 maar geeft geen verandering in IE8. Kan nog steeds geen account aanmaken en kan ook niet inloggen met een bestaand account. Ik ga de modules nu doorlopen. Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Waar komt je template vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 Waar komt je template vandaan? Ik heb mijn webdesigner gevraagd deze template te gebruiken: http://www.templatemonster.com/demo/39950.html. Echter vertelde hij dat het niet nodig was deze aan te schaffen daar hij deze voor mij kon ontwikkelen. Zitten hier risico's aan? Gevoelsmatig kun je beter een kant-en-klare template kopen.... ik ben lerende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) je zou eens kunnen informeren of probleem bij hun bekend is. verkeerd begrepen , is dus aangepast aan deze template Edited November 10, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 hoi het ging mij er alleen even of je die pagina kreeg , maakt even verder niet uit <frens tnx ja ik had in de upgrade gekeken daar heet het ook gewoon tools lol> het is namelijk zo dat bepaalde paypal modules deze pagina blokeren helaas helpt het cache er niet tegen , je kan wel proberen om eens even terug te gaan naar de originele template om te kijken of deze dan wel werkt indien niet dan toch zoeken tussen de modules Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) @maconl Bedankt voor het meedenken. Bij aanvang werkte het wel in IE 8 en in de loop van wijzigingen etc is het plotseling gestopt met werken. Heel vreemd. Het heeft te maken met iets wat in de tussentijd is toegevoegd. Overigens in IE9 schijnt het gewoon goed te werken. Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Yups dat is meestal het geval ,, en na een aanpassing is het altijd goed om alles eerst te testen ok afhankelijk van welke aanpassing dan ,, maar ben dit probleem al een paar keer tegengekomen waaronder 2 keer dat het aan een module lag , 1 keer lag het puur aan het thema , en 1 keer niet te vinden ben ik ook nog mee bezig om dit uit te zoeken ,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 @maconl Stel dat ik alle modules even uitzet, dan zou ik kunnen merken of het aan de modules ligt of niet. Right? De moeite waard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) uh,,, als je alles uitzet heb je een leeg scherm je kan zoals ik in een vorig bericht zei zo goed als alle modules even uitschakelen behalve waar block voor staat dit zijn zo en zo de standaard modules tenzij je hier ook aan gesleuteld hebt dan is het beter om de modules 1 voor 1 uit te schakelen en te controleren maar zou als eerst even het theme op default zetten en kijken of je dit dan ook hebt als dat zo is , dan terug zetten naar je huidige theme en dan de modules checken ps is bij jou de pagina seo en urls zichtbaar in je bo ? het gaat alleen om het zichtbaar zijn niet over de instellingen Edited November 10, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 Ik heb een toelichting gevonden op de error die ik ontvang in IE8 bij het aanmaken van een account: http://www.islamitischekleding.nl/isk_new/images/error%20description.jpg @maconl: heb jij ook zo'n toelichting op de error on page. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 ps is bij jou de pagina seo en urls zichtbaar in je bo ? het gaat alleen om het zichtbaar zijn niet over de instellingen Ja, is wel zichtbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 hi ok maar zie net dat het ook in chrome is dat eea niet werkt leg maar iets in je mandje en klik dan op aanmelden ,, dan is je winkelwagen weer leeg ,, de foutmelding die je vermeld ,, en zoals je ziet .../themes/islami/js/tools/statesmanagement verwijst deze naar je theme <template> neem eens de standaard theme en probeer dan eens ,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) ik heb iets nieuws ontdekt: Als ik een nieuw account wil maken, dien ik een emailadres in te voeren. vervolgens moet ik op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klikken. Als ik met mijn muis op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klik, dan kom ik geen meter verder. Ik heb voor de grap nu na het invoeren van een emailadres op ENTER-knopje van mijn toetsenbord gedrukt..... tot mijn grote verbazing, dan werk het wel. Dan kan ik WEL een account aanmaken. Ik heb het gevoel dat ik er nu bijna ben..... wie heeft een oplossing voor dit mysterie. @MACONL :> probeer jij dit ook aub, wellicht hebben wij exact hetzelfde probleem en oplossing Nee in Chrome werkt alles wel goed. Heel af en toe krijg ik een EMPTY CART melding. Zodra ik de geschiedenis wis, is het CART EMPTY probleem opgelost. Maar het is nog wel onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren in eene-commerce pakket. Een reden om je klanten te verliezen. Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Bij mij werkt het in Chrome allemaal goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Bij mij werkt het in Chrome allemaal goed ook als je iets in het mandje legt en dan op aanmelden klikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 ik heb iets nieuws ontdekt: Als ik een nieuw account wil maken, dien ik een emailadres in te voeren. vervolgens moet ik op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klikken. Als ik met mijn muis op het knopje "MAAK UW ACCOUNT AAN" klik, dan kom ik geen meter verder. Ik heb voor de grap nu na het invoeren van een emailadres op ENTER-knopje van mijn toetsenbord gedrukt..... tot mijn grote verbazing, dan werk het wel. Dan kan ik WEL een account aanmaken. Ik heb het gevoel dat ik er nu bijna ben..... wie heeft een oplossing voor dit mysterie. @MACONL :> probeer jij dit ook aub, wellicht hebben wij exact hetzelfde probleem en oplossing Nee in Chrome werkt alles wel goed. Heel af en toe krijg ik een EMPTY CART melding. Zodra ik de geschiedenis wis, is het CART EMPTY probleem opgelost. Maar het is nog wel onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren in eene-commerce pakket. Een reden om je klanten te verliezen. Moet het even proberen , echter wordt dit straks pas omdat ik zo weg moet het ecommerce pakket is goed hoor , het komt juist meestal door de aanpassingen die je in de winkel doet dat er dan fouten optreden,, denk hierbij oa modules van derden , templates die niet compatable zijn of verkeerd zijn gemaakt een upgrade uitgevoerd , waarin toch modules zitten die niet voor de nieuwere versie geschikt zijn enz enz enz Mijn ervaring tot nu toe : van de meeste shops waar fouten in zaten , blijkt dit in de meeste gevallen de oorzaak te zijn,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) ook als je iets in het mandje legt en dan op aanmelden klikt ? Je hebt gelijk! Ik was hier niet van op de hoogte! Ik word nu wel erg bedroefd, dacht ik dat ik er was..... Ik heb het volgende geconstateerd: - voeg zonder aangemeld te zijn een product toe aan het mandje - ga vervolgens naar "aanmelden" om mij in te schrijven. - kom in inlog-/inschrijfscherm. mandje wordt volledig geleegd. Ik heb vervolgens mijn cache/geschiedenis gewist om te beoordelen of het aan de cookies ligt. Het volgende gebeurt als mijn cache leeg is: - product blijft nu WEL in het mandje als ik in het inlog-/inschrijfscherm ben. - typ netjes mijn email in - vervolgens ga ik naar het volgende scherm om mijn naam e.d. in te voeren - na het invoeren klik op REGISTREREN. - dan krijg ik een serverfout. (heb hierover vaker contact opgenomen met de hoster, deze geeft aan dat ze geen errors hebben geconstateerd) Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) @Maconl ook als je iets in het mandje legt en dan op aanmelden klikt ? Ja Ik denk dat de fout in je template zit Edited November 10, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Om het probleem van het inloggen/registreren in IE8 op te lossen zou je het volgende kunnen doen: Open /themes/[jethema]/authentication.tpl en zoek de regels met: $(document).ready(function(){ $('#create-account_form').submit(function(){ submitFunction(); return false; }); $('#SubmitCreate').click(function(){ submitFunction(); }); }); en vervang dit voor $().ready(function(){ $('#create-account_form').submit(function(){ submitFunction(); return false; }); $('#SubmitCreate').click(function(){ submitFunction(); }); }); Voor de rest klinkt het als een context/cookie fout na het inloggen. Is er bij je weten iets aangepast aan de standaard controller. Want gek genoeg heet de standaard controller bij de URL aanroep authentication en op jouw site autenticacion of komt dit door de SEO/Url's ingevuld in de BO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 De javascript foutmelding van /themes/[jethema]/js/tools/statesManagement.js is ook simpel op te lossen. Vervang de code function updateState(suffix) { console.log($('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)')); $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)').remove(); var states = countries[$('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val()]; if(typeof(states) != 'undefined') { $(states).each(function (key, item){ $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).append('<option value="'+item.id+'"'+ (idSelectedCountry == item.id ? ' selected="selected"' : '') + '>'+item.name+'</option>'); }); $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+':hidden').slideDown('slow'); } else $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).hide(); } function updateNeedIDNumber(suffix) { var idCountry = parseInt($('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val()); if ($.inArray(idCountry, countriesNeedIDNumber) >= 0) $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideDown('slow'); else $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideUp('fast'); } voor function updateState(suffix) { if (typeof console != "undefined") { console.log($('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)')); } $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+' option:not(:first-child)').remove(); var states = countries[$('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val()]; if(typeof(states) != 'undefined') { $(states).each(function (key, item){ $('select#id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).append('<option value="'+item.id+'"'+ (idSelectedCountry == item.id ? ' selected="selected"' : '') + '>'+item.name+'</option>'); }); $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')+':hidden').slideDown('slow'); } else $('p.id_state'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).hide(); } function updateNeedIDNumber(suffix) { var idCountry = parseInt($('select#id_country'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).val()); if (typeof countriesNeedIDNumber != "undefined"){ if ($.inArray(idCountry, countriesNeedIDNumber) >= 0) $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideDown('slow'); else $('.dni'+(suffix !== undefined ? '_'+suffix : '')).slideUp('fast'); } } Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) Voor de rest klinkt het als een context/cookie fout na het inloggen. Is er bij je weten iets aangepast aan de standaard controller. Want gek genoeg heet de standaard controller bij de URL aanroep authentication en op jouw site autenticacion of komt dit door de SEO/Url's ingevuld in de BO? Dank!! Ik ga er meteen mee aan de slag. autenticacion komt door BO. In plaats van het nederlands pakket is Spaans overgenomen... Ik ga ermee aan de slag, ik zal zeker met een reactie komen. Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 @scorpionsworld > ik heb de codes geprobeerd. de countries error verdwijnt wel, echter het inlog probleem blijft aanhouden. Alleen als ik op ENTER druk op mijn toetsenbord kom ik verder (zoals ik hiervoor heb aangegeven). Echter heb ik door de nieuwe codes een probleem erbij gekregen. Als ik op het knopje registeren (laatste stap om een account te maken) klik dan kom ik op een blanco pagina terecht (server error). Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 @scorpionsworld > ik heb de codes geprobeerd. de countries error verdwijnt wel, echter het inlog probleem blijft aanhouden. Alleen als ik op ENTER druk op mijn toetsenbord kom ik verder (zoals ik hiervoor heb aangegeven). Echter heb ik door de nieuwe codes een probleem erbij gekregen. Als ik op het knopje registeren (laatste stap om een account te maken) klik dan kom ik op een blanco pagina terecht (server error). Oke, ik ga weer even verder puzzelen, op beide problemen...Was het een error 500, server error foutmelding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 Inderdaad een error 500, server error foutmelding.Maar dit is verdwenen gelukkig, ik denk dat dit te maken heeft met IP adres en het aantal keer aanmaken van account. Denk dat mijn host mij IP adres had geblokkeerd. Inmiddels werkt het wel weer!! Of het nou hiermee te maken had of met de code dat durf ik niet te zeggen. Wat ik zo vreemd vind in IE8 is dat ik een account kan aanmaken als ik op ENTER van mijn toetsenbord druk, maar als ik met mijn muisknopje op ACCOUNT AANMAKEN klik dan gebeurt er niets..... Het zou geweldig zijn als je mij zou kunnen helpen. In IE9 werkt het overigsn wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) Ik schrijf hier net in een andere post dat ik vrij weinig problemen in 1.5.2 tegenkom. Ga ik ook eens proberen aan te melden in IE8>.lukt ook niet , wil nog eens iemand proberen (IE8) maak een account aan, kijken of ie vanaf hier verder komt http://www.u-site.nl...back=my-account Het zal dus een BUG zijn ? In mijn v1.4.7.3 geen probleem zie ook http://www.prestasho...n-in-front-end/ Edited November 10, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) Ik schrijf hier net in een andere post dat ik vrij weinig problemen in 1.5.2 tegenkom. Ga ik ook eens proberen aan te melden in IE8>.lukt ook niet , wil nog eens iemand proberen (IE8) maak een account aan, kijken of ie vanaf hier verder komt http://www.u-site.nl...back=my-account Het zal dus een BUG zijn ? In mijn v1.4.7.3 geen probleem zie ook http://www.prestasho...n-in-front-end/ hoi frens zoals ik reeds aangaf ik ben dit nu al een tig keer tegen gekomen ook de bugtracker staat er vol mee al moet ik wel zeggen dat het vooral vaak voorkomt met een upgrade , en ik denk zelf dat het inderdaad een bug is ,,, alleen zeggen de progjesmakers dat ze het niet kunnen veroorzaken, en dus geen oplossing hebben maar niet alleen het aanmelden , ook in het mandje leggen en dan aanmelden en dat dan het mandje spontaan leeg is , is een veelvoorkomend probleem ben nu ook met een shop bezig die dit probleem heeft , het is erg raar als ik het in IE opgelost heb dan werkt chrome weer niet en vice versa ,, bij andere shops was het simpel ,, bleek de paypal module de oorzaak te zijn maar in deze shop heb ik al van alles geprobeerd maar is steeds of . of het vreemde is het waren twee upgradeds van 1.3 nog wat <niet door mij gedaan dus ik weet niet wat en hoe ze het hebben gedaan,,maar de ene shop was zo opgelost <paypal module> de andere ben ik nog mee bezig , heb hem weer gedowngrade zodat ze wel weer kunnen verkopen ,, maar vind het ook allemaal erg vreemd , heb al contact hierover gehad met een paar prestashop jongens maar kunnen het moeilijk thuisbrengen ,, ga morgen zelf de shop eens upgraden ,, en kijken of dit probleem ook nog blijft ,,, mijn standaard 1.5.2 moet ik zelf nog testen op dit gebied ,, kom er nog op terug uhhhhhhhhhhhhhhhhhh HET IS EEN BUGGGGGGGGGGGGGGG ook in de verse installatie van 1.5.2 met en zonder taalpakket in ie geen account en ook product toevoegen en dan op aanmelden ,, mandje leeg Edited November 10, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 @Frens Heb het geprobeerd op je site. Kom inderdaad ook niet verder! Tenzijn ik op ENTER van mijn toetsenbord druk. Dan kom ik wel verder. Het is inderdaad een BUG Hoe nu verder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 (edited) uhhhhhhhhhhhhhhhhhh HET IS EEN BUGGGGGGGGGGGGGGG ook in de verse installatie van 1.5.2 met en zonder taalpakket in ie geen account en ook product toevoegen en dan op aanmelden ,, mandje leeg Eigenlijk goed nieuws man!! ...... weet ik nu in ieder geval dat het niet aan mijn codes ligt .......... Guys, ik heb nu alles in 1.5.1, is het een makkie om alles terug te zetten naar een 1.4.x (stabiele versie)?? schijnt probleem te zijn met producten database.. Edited November 10, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) ik heb pas een versie 1.4.7 terug gezet van versie 1.5.2 heb geen problemen ondervonden ,, net even verder getest klant aanmaken in verse install 1.5.2 in ie geen probleem ,, echter mandje wordt leeggemaakt als je iets in het mandje gooit en dan op aanmelden boven het winkelmandje klikt ,,, of wanneer je verder door de webshop wandelt ,,, @frens -> nee versie 1.4.7.X is vrij stabiel heb deze ook voor twee webshops gebruikt zowel voor mijn eigen shop <welke je gezien hebt> en voor iemand anders en werken vlekkeloos in alle browsers Edited November 10, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Frens, Zou je mijn fix eens toe kunnen passen en kunnen checken of dat in ieder geval het aanmaken van een account fixed? Het lege mandje na inloggen moet ik nog gaan debuggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 het is inderdaad een bug ,, net een nieuwe install gedaan , geheel standaard zonder iets toegevoegd te hebben account aanmaken geen probleem , mandje steeds leeg ,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Hoe nou verder ? ja we kunnen een scriptje maken dat als iemand IE8 heeft hij de enter toets moet gebruiken terugzetten naar 1.4 l ijkt me geen goed idee, loop je weer tegen andere dingen aan @Maconl ik hou fijn de 1.4.7.3 versie die werkt in elk geval probleemloos, en wacht op een volgende versie , problemen zijn er vanaf het begin geweest met vullen winkelwagentje in 1.5 , nu werkt dat is er weer een probleem met IE8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Frens, Zou je mijn fix eens toe kunnen passen en kunnen checken of dat in ieder geval het aanmaken van een account fixed? Het lege mandje na inloggen moet ik nog gaan debuggen Ik zal het vandaag nog doen, je hoort het wel Die melding heb ik niet: http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/202193-klant-kan-niet-aanmeldeninloggen-in-internet-explorer/page__view__findpost__p__1000189 waardoor ontstond die precies ? Edited November 11, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Hoe nou verder ? ja we kunnen een scriptje maken dat als iemand IE8 heeft hij de enter toets moet gebruiken terugzetten naar 1.4 l ijkt me geen goed idee, loop je weer tegen andere dingen aan @Maconl ik hou fijn de 1.4.7.3 versie die werkt in elk geval probleemloos, en wacht op een volgende versie , problemen zijn er vanaf het begin geweest met vullen winkelwagentje in 1.5 , nu werkt dat is er weer een probleem met IE8 Yups mijn idee ,, zowel 1.4.6.2 als 1.4.7.3 werken beide zeer goed , en blijf deze ook gebruiken tot er echt een stabiele versie van 1.5 is op bugtracker zag ik weet niet hoeveel berichten over dit probleem, en omdat deze niet te reproduceren zijn worden ze niet opgelost ..... 1.5 is wel leuk en aardig maar dit is toch een beetje te Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ik testte dit eens op de Samsung Galaxy s3 in chrome en hier geeft hij ook problemen....als je iets in het winkelmandje stopt, is hij nog leeg als je er naar toe gaat. Gloeiende, het leek allemaal goed te zijn in Firefox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ik ga maar weer terug naar 1.4.8.2 dus. Zucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ik ga maar weer terug naar 1.4.8.2 dus. Zucht. is kookmateriaal.nl nu 1.5.2.0 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 ook als je iets in het mandje legt en dan op aanmelden klikt ? Dit was ook al zo in 1.4.8.2. Bij mij in ieder geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ik schrijf hier net in een andere post dat ik vrij weinig problemen in 1.5.2 tegenkom. Ga ik ook eens proberen aan te melden in IE8>.lukt ook niet , wil nog eens iemand proberen (IE8) maak een account aan, kijken of ie vanaf hier verder komt http://www.u-site.nl...back=my-account Het zal dus een BUG zijn ? In mijn v1.4.7.3 geen probleem zie ook http://www.prestasho...n-in-front-end/ In Chrome kan ik mij aanmelden. Bij mij kan ik mij in Chrome niet aanmelden. Ik gebruik zelf IE9 en daar werkt het goed in. Ik gebruik dus de Samsung Galaxy S3 en daar gebruik ik ook Chrome en daar werkt het ook niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Dit was ook al zo in 1.4.8.2. Bij mij in ieder geval dan downgraden naar 1.4.7.3 die werkt helemaal naar behoren ,, Op Bug tracker kom je heel veel meldingen van deze tegen ,,, Edited November 11, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Pastoor Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Ook fijn, alles teksten zijn verwijderd van voor de update...ik kan alles weer toe gaan voegen bij producten enzo :S Ben een backup terug aan het zetten. Gelukkig nu dat we nog geen bestelling hadden gehad Edited November 11, 2012 by Peter Pastoor (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Nou kan ik me wel aanmelden met email adres in IE8 ,,heb niks bijzonders gedaan edit nou weer niet Waarschijnlijk stond het toch niet helemaal goed> browser keuze Edited November 11, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Hoi Sorpionsworld authentication.tpl aangepast , forceer compilatie , alles uit browser gegooid,,,,,, helaas. In IE9 werkt het (nog) wel , het zit hem in IE8 en lager edit De module bekenen producten werkt ook niet > algemeen probleem? Edited November 11, 2012 by Frens (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Hoi Sorpionsworld authentication.tpl aangepast , forceer compilatie , alles uit browser gegooid,,,,,, helaas. In IE9 werkt het (nog) wel , het zit hem in IE8 en lager edit De module bekenen producten werkt ook niet > algemeen probleem? Oki. ga ik 's verder knutselen.Module bekeken producten zou wel 's een bug kunnen zijn, moet ik ook nog in duiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Ben blij dat het nu onderkend is! Als tijdelijke oplossing heb ik in het "maak uw account aan"-vakje de tekst veranderd in: Geef uw emailadres op om uw account aan te maken. Indien het knopje "Maak uw account aan" niet werkt, dient u op ENTER van uw toetsenbord te drukken!. Verder lijkt het mij wel nuttig om ergens op de website een berichtje te plaatsen met "Schrijf u eerst in alvorens te beginnen met shoppen". Ik moet kijken hoe ik dit kan doen. Zuchtttt..... komt zo amateuristisch over Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 dan downgraden naar 1.4.7.3 die werkt helemaal naar behoren ,, Op Bug tracker kom je heel veel meldingen van deze tegen ,,, Ik heb mijn website nieuw laten bouwen in 1.5.1. Kan ik zonder dat ik alle producten handmatig weer moet uploaden downgraden naar 1.4.7.3? Mijn webdesigner uit het buitenland vertelde mij namelijk dat als ik ga downgraden ik de producten niet automatisch kan overzetten naar 1.4.7.3. Enig idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 gewoon proberen maak een backup van je webshop ,zowel van je database als bestanden (moet je zo en zo altijd doen) dan pak versie 1.4.7.x en je maakt een nieuwe database aan ,, daarna copieer je de bestanden allemaal in een aparte map op je server bv in een map test en installeer deze copieer nu de benodigde files < kijk in img naar p en c enz waar je herkenbare bestanden in ziet staan > naar je server <map img> open nu je copy van je database en zoek hier de benodigde tabellen op , bv categorie , producten enz via mysql zet je deze in je db ,, op deze manier heb ik twee shops gedowngrade , echter soms tref je wat probleempjes aan ,, dus even proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 (edited) :) :) :) :) goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Beide bugs laten oplossen door een programmeur!!!!!!!!!!!! Edited November 11, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 :) :) :) :) goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Beide bugs laten oplossen door een programmeur!!!!!!!!!!!! En die oplossing is???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 (edited) empty cart [14:53:30] me_emon: the issue was probably with the site link [14:54:01] me_emon: when you added the site name you added www infront of it [14:54:38] me_emon: but when it creates cookie for the cart session [14:54:46] me_emon: it saves without www [14:54:59] me_emon: so it gets confused with the link a shows nothing [14:55:20] me_emon: so first i removed the www from your site name [14:55:47] me_emon: then i unchecked the user friendly url IE8 issue: een bug in file: /themes/default/authentication.tpl he issue was a bug in html code [15:40:43] me_emon: <input type="button" [15:40:52] me_emon: where it should be <input type="submit" maar: ik heb nu een probleem in Google en firefox met javascript. Hij is bezig dit te verhelpen. heeft me wel wat geld gekost.... Edited November 11, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ben benieuwd ,,tot nu toe is dus het probleem verlegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) empty cart [14:53:30] me_emon: the issue was probably with the site link [14:54:01] me_emon: when you added the site name you added www infront of it [14:54:38] me_emon: but when it creates cookie for the cart session [14:54:46] me_emon: it saves without www [14:54:59] me_emon: so it gets confused with the link a shows nothing [14:55:20] me_emon: so first i removed the www from your site name [14:55:47] me_emon: then i unchecked the user friendly url IE8 issue: een bug in file: /themes/default/authentication.tpl he issue was a bug in html code [15:40:43] me_emon: <input type="button" [15:40:52] me_emon: where it should be <input type="submit" maar: ik heb nu een probleem in Google en firefox met javascript. Hij is bezig dit te verhelpen. heeft me wel wat geld gekost.... oplossing met www , stond ook ergens op het forum is helaas niet van toepassing op elke shop , , , tevens als je friendly urls niet kan toepassen ,, kost je heel wat plekjes in google die fout met de shoppingcart lag dus aan de template <vandaar ik vroeg of je de originele template wilde proberen,, had het je geld bespaart > Edited November 11, 2012 by maconl (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ben benieuwd ,,tot nu toe is dus het probleem verlegd yups ,, het is en blijft wel eigenaardig ,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Wat in elk geval klopt is dat er bij <input type> submit moet staan , van button is bekend dat dit problemen geeft Deze fout is veroorzaakt door de template-maker, maar het origineel theme heeft al submit , maar werkt ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 (edited) na een paar uur bezig te zijn geweest om het IE mysterie op te lossen, zijn wij zover gekomen. IE8 werkt nu perfect. In Chrome werkt het ook wel, echter moet je wel langs twee error meldingen. Volgens mijn programmeur komt het door bugss.. hier de link naar de twee error meldingen: LINK images Hij denkt dat het wellicht door een server instelling komt, waar ik vandaag over ga mailen: "if the value is mbstring.func_overload => 0 => 0, It must be configured mbstring.func_overload to 7" Edited November 11, 2012 by astimontas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 empty cart [14:53:30] me_emon: the issue was probably with the site link [14:54:01] me_emon: when you added the site name you added www infront of it [14:54:38] me_emon: but when it creates cookie for the cart session [14:54:46] me_emon: it saves without www [14:54:59] me_emon: so it gets confused with the link a shows nothing [14:55:20] me_emon: so first i removed the www from your site name [14:55:47] me_emon: then i unchecked the user friendly url Friendly url uitgeschakeld? Why??? IE8 issue: een bug in file: /themes/default/authentication.tpl he issue was a bug in html code [15:40:43] me_emon: <input type="button" [15:40:52] me_emon: where it should be <input type="submit" Bullshit. De button is intentioneel gedaan. De onclick eventhandler moet de submit afhandelen. maar: ik heb nu een probleem in Google en firefox met javascript. Hij is bezig dit te verhelpen. heeft me wel wat geld gekost.... Sorry dat ik het zeg, maar....wat een ##$(R$A&$$ "programmeur" 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 na een paar uur bezig te zijn geweest om het IE mysterie op te lossen, zijn wij zover gekomen. IE8 werkt nu perfect. In Chrome werkt het ook wel, echter moet je wel langs twee error meldingen. Volgens mijn programmeur komt het door bugss.. hier de link naar de twee error meldingen: LINK images Hij denkt dat het wellicht door een server instelling komt, waar ik vandaag over ga mailen: "if the value is mbstring.func_overload => 0 => 0, It must be configured mbstring.func_overload to 7" De "error" meldingen zijn non-JSON return values van de ajax call, heeft niks van doen met server instellingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 http://www.prestashop.com/forums/topic/202308-using-ps-151-issue-with-ie-8-creating-account/ is dit dan DE OPLOSSING? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Ik kan dat lapje code niet vinden in : theme/default/js/tools/statesManagements.js Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Hier een soortgelijk probleem Prestashop 1.5.2 met default theme Lokaal 2 computers in hetzelfde netwerk en beide internet explorer 9 op PC1 kan ik het winkelmandje niet vullen op PC2 werkt het allemaal perfect. Van een klant online vernam ik dat hij ook het winkelmandje niet kon vullen,vergeten te vragen welke browser hij gebruikte. In Chrome werkt alles wat ik tot nu toe zie alles goed zowel op pc1 als op pc2. Zouden jullie eens kunnen kijken met welke browser het winkelmand en/of registratie gedeelte werkt of niet werkt? en voer een eventueel een bestelling in http://www.shineproducts.nl Edited November 11, 2012 by petb (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 zowel in chrome, ie8 en 9 bij mij geen problemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 klinkt goed Maar ook weer verwarrend Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 @petb werkt in ie8 en chrome ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Ik kan dat lapje code niet vinden in : theme/default/js/tools/statesManagements.js Bij mij ook niet, hij heeft inmiddels aangevuld. Je moet de files uit de versie 1.5.2 halen an dan kopieren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 (edited) Heb zojuist bij twee shops PS 1.5.2.0 welke het winkelmand en inlog probleem hadden eea geprobeerd en getest , beide werken weer moet alleen nog even in ie8 testen ,, ga het zo nog in een 1.5.1 shop proberen ,, EDIT: test in 1.5.1 ook geslaagd nog even verder testen ,,, Edited November 12, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Dit word spannend Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Dit word spannend Yups bij 1 webshop 1.5.1 werkte het helemaal belabberd , deze werkt nu weer naar behoren,, chrome , firefox , ie9 alleen nog ie7 en ie8 uitproberen ,, maar meestals als ie9 werkt dan ,,, ok ff testen voor de zekerheid heb je website net nagekeken maar die werkt gewoon ,, alleen nog kijken in ie8 moet ik mn oude laptop ervoor bijnemen , zal dat dan direct even meetesten Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Yups bij 1 webshop 1.5.1 werkte het helemaal belabberd , deze werkt nu weer naar behoren,, chrome , firefox , ie9 alleen nog ie7 en ie8 uitproberen ,, maar meestals als ie9 werkt dan ,,, ok ff testen voor de zekerheid heb je website net nagekeken maar die werkt gewoon ,, alleen nog kijken in ie8 moet ik mn oude laptop ervoor bijnemen , zal dat dan direct even meetesten Zou mooi zijn als je kunt ontcijferen hoe dat allemaal zo mis kan gaan. Thx voor de moeite! Ben momenteel met een andere template bezig ,ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Zou mooi zijn als je kunt ontcijferen hoe dat allemaal zo mis kan gaan. Thx voor de moeite! Ben momenteel met een andere template bezig ,ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat. ik zie het , wilde eea bij je proberen maar je hele template staat onderste boven moet even wachten met verder testen,,, heb mezelf op de testserver op de blacklist gekregen kan nu niet weg om het te resetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Oeeps das vervelend. Ga je daar automatisch weer vanaf van die blacklist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 nee daar moet ik voor naar boven en zelf eraf halen maar kan nu niet weg ,,babyzitten hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Kinderen voor alles! ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 @maconl> Vertel.... heb je alles kunnen fixen kerel? Spanned.... Opzich heb ik nu in 1.5.1 geen cart probleem meer! @Petb > heb je website getest op IE8, werkt gewoon goed! Geen leegmandje Link to comment Share on other sites More sharing options...
astimontas Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 Friendly url uitgeschakeld? Why??? Bullshit. De button is intentioneel gedaan. De onclick eventhandler moet de submit afhandelen. Sorry dat ik het zeg, maar....wat een ##$(R$A&$$ "programmeur" Friendly URL Uitgeschakeld ....... ik raak een beetje bezorgd.. moet dit niet? Heeft dit nadelige gevolgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 (edited) Friendly URL Uitgeschakeld ....... ik raak een beetje bezorgd.. moet dit niet? Heeft dit nadelige gevolgen? Friendly url is er juist om het friendly te maken heeft op zich geen gevolgen kwa werking voor je webshop het kost je alleen een hoop plekjes in google en dus klanten en op je andere vraag : ben nog niet klaar en kan ook wel nog even duren heb nog eerst even een ander klusje om te doen, welke even prioriteit heeft anders liggen er een paar shops uit Edited November 12, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Hallo, Wanneer ik friendly url inschakel, dan verdwijnen sommige plaatjes zoals producten en plaatjes in footer. wanneer ik m uitschakel, dan is alles weer normaal Hoe komt dit? Ik draai prestashop 1.5.2.0 en ik draai m lokaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 omdat de plaatjes dan naar de nieuwe link wordt verwezen terwijl ze nog onder een andere link staan je moet dan even je afbeeldingen her-genereren Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 nope, ik heb her genereerd, maar niet opgelost weet je wat het is, bij sommige pagina's zie je ze wel zoals paar plaatjes van footer en andere juist niet mvg, Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 nope, ik heb her genereerd, maar niet opgelost weet je wat het is, bij sommige pagina's zie je ze wel zoals paar plaatjes van footer en andere juist niet mvg, ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 verwijder de htaccess en zet er een lege voor in de plaats ,, geef 777 recht tevens cache leegmaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 (edited) verwijder de htaccess en zet er een lege voor in de plaats ,, geef 777 recht tevens cache leegmaken Gewoon htacces verwijderen en komt er automatisch een lege in de plaats? cache van prestashop of browser? ik heb m lokaal, dus hoeft geen rechten te geven Edited November 15, 2012 by maroc1994 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Gewoon htacces verwijderen en komt er automatisch een lege in de plaats? cache van prestashop of browser? ik heb m lokaal, dus hoeft geen rechten te geven cache van prestashop nee die moet je er zelf even inzetten gewoon met notepad een lege htaccess maken wordt wel weer bij versie 1.5 geconfigureerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 cache van prestashop nee die moet je er zelf even inzetten gewoon met notepad een lege htaccess maken wordt wel weer bij versie 1.5 geconfigureerd ah ok, ik dacht dat je tekst van de oude .htacces kopieren plakken. Ik ga nu effe doen en laat je weten thanx Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 (edited) Hallo, heeft niet geholpen! Edited November 15, 2012 by maroc1994 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 (edited) ok dan nu eens sitemap.xml ook verwijderen en een lege ervoor terugplaatsen normaal hadden de afbeeldingen allang zichtbaar moeten zijn heb je zowel de map cache als compile leeg gemaakt ? Edited November 15, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 (edited) ok dan nu eens sitemap.xml ook verwijderen en een lege ervoor terugplaatsen normaal hadden de afbeeldingen allang zichtbaar moeten zijn heb je zowel de map cache als compile leeg gemaakt ? een vraagje? is cache smarty? ik heb een module die smarty verwijdert. als ik het fout doe, hoe moet ik het cache als compile verwijderen? alvast bedankt! edit: Ik heb het al gevonden! die lag in de map cache in de root. Ik heb zowel cache als compile verwijderdt. en de mappen in cachefs De bestand sitemap.xml, die was al leeg, maar toch verwijdert en een nieuwe aangemaakt Het lukt nog steeds niet, probleem gaat niet weg Edited November 15, 2012 by maroc1994 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 uh je moet geen mappen verwijderen alleen dus idd in de map cache zie je smarty staan als je daar op klikt zie je cache en compile deze mappen dus leegmaken maar index.php laten staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts