PrestaBizz Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Jeg har min shop liggende i en undermappe (kaldet "prestashop") til public_html direktoriet. Jeg har derefter lagt noget kode i .htaccess således at besøgende videresendes til prestashop mappen. Det virker fint! Problemet er bare at der i url'en i den besøgendes browser vil stå www.mydomain.prestashop.index.php. Det er dette jeg gerne vil have ændret til www.mydomain.index.php. Jeg har været rundt på nettet og der er meget diskussion og forslag til løsninger, men ingen af har virket. Er der nogen der har en løsning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Lige et spørgsmål, Er der en grund til du ikke blot flytter filerne til roden sådan det ikke ligger i en undermappe. Så du uden om problemet? Eller kalder undermappen shop i stedet for prestashop, hvis det fordi du ikke synes det pænt der står prestashop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 9, 2012 Author Share Posted November 9, 2012 Jeg har den liggende i en undermappe da jeg har andre subdomæner og ikke ønsker det hele blandet op. Det er selvfølgelig en mulighed at kalde den "shop", men jeg vil hellere have den rene version (hvis det ellers kan lade sig gøre). Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Der er desværre ikke nogen let måde at gøre det på. Så hvis du ikke ønsker at flytte det til roden er du nok nød til at omdøbbe den til shop, hvilket jo giver god mening eftersom man skal ind på din shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 10, 2012 Author Share Posted November 10, 2012 Ok - tak. Er det nok at omdøbe direktoriet samt ændre direktorienavnet i BO, eller skal der flere ændringer til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Udover at ændre de 2 stedet skal du også generere en ny .htaccess fil hvis du benytter pæne urls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts