Kevin Yau Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Hallo allemaal, Ik heb een webshop die met PS is gemaakt. Omdat ik ongeveer 1000 producten heb wil ik via CSV importeren zowel de categorie als producten Er zijn een aantal problemen die ik ben tegengekomen, hopelijk kunnen jullie mij helpen. De bestanden zijn als bijlage toegevoegd. Vragen over categorie Ik heb bijvoorbeeld voor batterij ID 100 gegeven maar nadat de categorie is geladen en controleer ik in Backoffice dat zie ik de ID van de batterij is 3. ook met product ID begin ik bij 100 voor Varta Lithium Cell CR2032 3 Volt Batterij maar na import heeft deze een product ID van 1. Mijn vraag is waarom werkt het niet. elke week wordt een nieuwe prijslijst gemaakt, soms komt nieuwe producten bij en soms gaat een product weg. ik heb dat nagebootst en dan zie ik dat sommige proucten na import op een verkeerde categorie staat. Graag jullie hulp Gr, Kevin Mijn webwinkel is. www.pc-compleet.nl http://www.pc-compleet.nl/webwinkel/index.php voorbeeld categorie in CSV formaat.txt Voorbeeld producten in csv formaat.txt Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Hoi Kan het zijn dat bij csv import je een optie forceer alle nummers in moet schakelen? Weet het niet zeker hoor, ik heb een attachment bijgevoegd. Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvanrijnen Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 De ID van PrestaShop zelf zijn gegenereerd, je moet dan voor jezelf een Reference veld gebruiken (daar stop je je eigen ProductID) in. Je kan bij het 1e importscherm kiezen om de Reference als Key te gebruiken als je op die manier producten wilt updaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts