Jeffx Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 Beste Prestashop forummers, Ik kwam vandaag tot de volgende ondekking, ik gebruik al een tijdje prestashop op meerdere website echter is het volgende het geval. Op elke website kom ik deze ( >>>) tekens tegen bovenaan de website, ter hoogte van de Contact en de Sitemap knoppen. Verder als je een categorie opent (links) en daarna een artikel opent verdwijnt de categorie lijst aan de linkerkant van de website. Voor mij is het een raadsel, ik ben al even wezen zoeken maar kan het niet vinden. Der zijn geen update's uitgevoerd maar om een of andere rede is de boel toch veranderd. Al vast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 [standaard reply modus] - Welke versie van Prestashop gebruik je? - Wat is de URL(s) van de site(s)? - Screenshots? [/standaard reply modus] 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffx Posted November 5, 2012 Author Share Posted November 5, 2012 (edited) [standaard reply modus] - Welke versie van Prestashop gebruik je? - Wat is de URL(s) van de site(s)? - Screenshots? [/standaard reply modus] PrestaShop versie: 1.4.8.3 Het is live te zien, websitezijn online, dus screenshots lijken mij niet nodig? Hopelijk kan je er wat mee.. Edited November 18, 2012 by Jeffx (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 Beste Prestashop forummers, Ik kwam vandaag tot de volgende ondekking, ik gebruik al een tijdje prestashop op meerdere website echter is het volgende het geval. Op elke website kom ik deze ( >>>) tekens tegen bovenaan de website, ter hoogte van de Contact en de Sitemap knoppen. Verder als je een categorie opent (links) en daarna een artikel opent verdwijnt de categorie lijst aan de linkerkant van de website. Voor mij is het een raadsel, ik ben al even wezen zoeken maar kan het niet vinden. Der zijn geen update's uitgevoerd maar om een of andere rede is de boel toch veranderd. Al vast bedankt! Als ik de source van de geparsede templates bekijk dan zie ik javascriptjes die naar iframes verwijzen gehost op http://kurkowscyspecjaly.plIs dit een domein waar je iets mee hebt? Zo niet, dan is je site gehacked Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffx Posted November 5, 2012 Author Share Posted November 5, 2012 Als ik de source van de geparsede templates bekijk dan zie ik javascriptjes die naar iframes verwijzen gehost op http://kurkowscyspecjaly.pl Is dit een domein waar je iets mee hebt? Zo niet, dan is je site gehacked Oke, kan ik dit er zelf uit halen of moet ik hiervoor een nieuwe installatie voor uitvoeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 Oke, kan ik dit er zelf uit halen of moet ik hiervoor een nieuwe installatie voor uitvoeren. Even de templates van de module blockpermanentlinks nalopen op onnodige javascripts met bovenstaande url en deze er uit slopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffx Posted November 5, 2012 Author Share Posted November 5, 2012 Even de templates van de module blockpermanentlinks nalopen op onnodige javascripts met bovenstaande url en deze er uit slopen. Oke ik ga even kijken wat ik kan doen, heb bij een in ieder geval de oude back up terug kunnen zetten en daarbij is het weg. En werkt alles naar behoren weer. Bij de andere heb ik helaas geen recente backup. Ik heb al wel geprobeerd om de bestanden uit blockpermanentlinks te verwijderen en deze te vervangen door de oude backup. Helaas heeft dit geen nut en werkt dit niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffx Posted November 6, 2012 Author Share Posted November 6, 2012 Heel veel bestanden waren geinfecteerd, uit eindelijk heb ik een upgrade uitgevoerd en de bestanden van de modules over gekoppieerd uit een andere website root. Dit verliep in het begin heel erg stroef maar uiteindelijk naar wat kleine aanpassingen is alles weer zo goed als nieuw, inclusief een nieuwe update. Echter heb ik nog wel een storing over gehouden en kan dit tot nu toe nog niet vinden waarin dit zit, alle producten worden dubbel weergegeven op de website, maar ze hebben wel allebei dezelfde link. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Ik maak hier om het netjes te maken een nieuw topic over.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Heel veel bestanden waren geinfecteerd, uit eindelijk heb ik een upgrade uitgevoerd en de bestanden van de modules over gekoppieerd uit een andere website root. Dit verliep in het begin heel erg stroef maar uiteindelijk naar wat kleine aanpassingen is alles weer zo goed als nieuw, inclusief een nieuwe update. Echter heb ik nog wel een storing over gehouden en kan dit tot nu toe nog niet vinden waarin dit zit, alle producten worden dubbel weergegeven op de website, maar ze hebben wel allebei dezelfde link. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Ik maak hier om het netjes te maken een nieuw topic over.) Vergeet niet de wachtwoorden aan te passen van de toegang naar de hosting/webserver/ftp voordat de site opnieuw geïnfecteerd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffx Posted November 6, 2012 Author Share Posted November 6, 2012 Vergeet niet de wachtwoorden aan te passen van de toegang naar de hosting/webserver/ftp voordat de site opnieuw geïnfecteerd is. Bedankt voor je hulp! Weet jij een oplossing voor de artikelen die ik nu dubbel weergegeven krijg in de webshop? In mijn admin gedeelte staat het namelijk wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts