presta-dyr Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Fakturaen ser ikke pæn ud i PrestaShop 1.5. Pak den vedhæftede fil ud og læg de 2 filer i themes/default/pdf, så bliver fakturaen mere præsentabel. /Kjeld pdfinvoice.zip 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Mange tak skal du have - nu virker formateringen! BTW, hvilke værktøjer bruger du til at redigere i .tpl filerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 9, 2012 Author Share Posted November 9, 2012 Jeg bruger vim (tekst-editor). /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Jeg synes ikke, at jeg kan få det til at fungere. Jeg har forsøgt at lægge filerne ind både i - /themes/default/pdf - /themes/mittheme/pdf - /pdf Men det er stadig den gamle triste faktura - på engelsk? Jeg kører Prestashop 1.5.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Du skal lægge filerne i themes/mittheme/pdf. Det kan godt være cachen driller. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 (edited) Filerne ligger allerede i /themes/<navn>/pdf Mappen eksiterede vist ikke, da jeg lagde dem der. Kan themet gå ind og hente det et andet sted fra? Der ligger ikke nogen cache mappe i /tools/smarty. Min cache har været slået fra lige siden jeg installerede shoppen. Den er nemlig ikke gået 'live' endnu, da den stadig er ved at blive rettet til. Min faktura - den gamle kedelige - er i øvrigt også på engelsk, hvis det hjælper til at hitte ud af, hvad der er galt. Jeg ved ikke, om den blot ikke er oversat i 1.5.2 endnu. Og der kommer i øvrigt heller ikke nogen faktura med ud med ordrebekræftigelsen på mail har jeg lige bemærket? Men fakturaer er slået til i indstillingerne i følge vedhæftede billede. Edited November 27, 2012 by MSkovmose (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Cachen ligger i cache/smarty på 1.5. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Det hjalp desværre ikke noget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Jeg har heller ingen pdf mappe under mit theme men en i hovedmappen. www/pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thebutik85 Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Er der fundet en løsning til Fakturaen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 1, 2012 Author Share Posted December 1, 2012 Hvis det ikke virker, så prøv at skifte til default theme. Der er jo ikke til at vide, hvad andre themes kan finde på af små tricks. Filerne skal ligge som: themes/default/pdf/invoice.tax-tab.tpl themes/default/pdf/invoice.tpl /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Det giver stadig den gamle kedelige faktura på engelsk. Og ja mine faktura translations er lavet i LOCALIZATION -> TRANSLATIONS -> PDF TRANSLATIONS -> DANSK... både for default theme og mit købte theme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 samme, jeg får også på $ :S selvom jeg slet ik har det i min shop.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 1, 2012 Author Share Posted December 1, 2012 Det med at fakturaen bliver pænere handler kun om formateringen (linieskift m.m). Designet og sproget er det samme som før. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Så lad mig spørge, om din faktura fil bør se således ud: http://www.skovmose.net/temp/test.pdf For det er ikke sådan et layout fakturaen, jeg fik fra dig, da jeg købte et modul hos dig, så ud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 1, 2012 Author Share Posted December 1, 2012 Den faktura du linker til der, ser ud til at være dannet ved hjælp af filerne fra mit første indlæg i denne tråd. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Okay jamen så virker det jo nok. Jeg troede bare, at de ville se ud noget i stil med dem din egen butik sender ud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 1, 2012 Author Share Posted December 1, 2012 Nej, der er stor forskel på fakturaen fra 1.3 og 1.5. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Ja, det så jeg lige i dit svar i anden tråd. Jeg kan skam også godt leve med den, der er i 1.5.2. Men synes den du har i Butikki er væsentlig pænere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 1, 2012 Author Share Posted December 1, 2012 Tilbage i version 1.2 rodede jeg med at gøre fakturaen pænere. Prøv evt. at kigge på denne (ret gamle) tråd. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderskiel Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Hej Kjeld, Tak for rettelserne i standard fakturaen. Jeg har selv rodet med de linieskift i nogen timer... uden rigtigt at få det til helt at lykkedes. En anden ting jeg gerne ville have til at lykkedes er at få id_cart med på fakturaen, da det er det nummer epay bruger som ordrenummer. Det ville gøre det betydeligt lettere (overhovedt muligt) for bogholderiet at sammenholde dankortbetalinger og faktura. Er der nogen der har en løsning på dette? mvh Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 23, 2012 Author Share Posted December 23, 2012 Du kan ændre i themes/default/pdf/invoice.tpl, linie 75, så der står: <b>{l s='Order Number:' pdf='true'}</b><br /> {$order->getUniqReference()}<br /> <b>{l s='Cart Number:' pdf='true'}</b><br /> {$order->id_cart}<br /> <br /> <b>{l s='Order Date:' pdf='true'}</b><br /> /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderskiel Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Kjeld du er fantastisk :-) Tusind tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Bruger også denne faktura. Men selve "Vare / reference" bliver ikke vist på fakturaen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Har f.eks. varer hvor der i reference står 1 computer, 2 computere osv. Og denne reference bliver godt nok vist, i den email beskæftigelse jeg får tilsendt til kunden. Men på selv fakturaen som kunden modtager, står denne reference ikke på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts