Hiller Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 (edited) Jeg har installeret databasen og er ved at installer prestashop manuelt. Jeg er kommet til hvor jeg skal udfylde min info, for at få kontakt til databasen men får ikke kontakt. Jeg har user info, database navn og password. Jeg har spurgt og søgt, men jeg kan stadig ikke få forbindelse. Edited November 1, 2012 by Hiller (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Meebox har jo denne 1 click install funktion, men ikke den version jeg skal bruge. Kan jeg bruge 1 click install for at for database forbindelse og så udskifte prestashopen med en version jeg skal bruge?? Vil det kunne fungere?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Meebox har jo denne 1 click install funktion, men ikke den version jeg skal bruge. Kan jeg bruge 1 click install for at for database forbindelse og så udskifte prestashopen med en version jeg skal bruge?? Vil det kunne fungere?? Nej, det kan du ikke (eller teknisk set kan du godt, men det vil blive for omstændigt at forklare hvordan her). Du må jo taste noget forkert, siden du ikke kan få adgang til databasen. Kig i din gamle settings.inc.php for at se, hvordan oplysningerne står i den. F.eks. skal du angive "localhost" i DB-server hos Meebox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Er der en grund til at den skal hedde localhost?? Den hedder feks. pt. dbp15.meebox.net er det den der skal omdøbes og i såfald hvorfor?? Bare så jeg forstår det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 http://www.private-hjemmesider.dk/meebox-databaser.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Mange tak for linket, jeg har nu uploadet backupen af themaet og aktiveret det og ville tro at vupti så køre det, men det ikke jeg skal sætte det op igen ikke?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Jeg tror sgu jeg har fattet det nu, tak for hjælpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts