yquem Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 (edited) Jeg har nu endelig efter flere år fået startet min lille butik op. En af de ting jeg har min først fokus på er SEO og i den forbindelse er jeg meget nysgerrig for at finde ud af hvilke søgeord der har gjort at folk har fundet min side gennem søgerobotter. Men når jeg så ser efter søgeord i statistik modulet (søgemaskine-nøgleord), så er der ikke nogen selvom jeg kan se at folk kommer fra google etc. Bruger 1.5.0.17 Edited November 2, 2012 by yquem (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 (edited) Istedet for at skrive 20 linjer omkring hvordan du finder dine søgeord, vil jeg råde dig til at læse SEO-LEX light, og når du er rigtig seriøs omkring SEO så køber du den fulde version. For at finde ud af hvilke søgeord folk finder dig på kan du enten kigge i dit backoffice, eller fået opsat Google Analytics eller Google Webstermaster Tools. Edited October 31, 2012 by Napz (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
yquem Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Istedet for at skrive 20 linjer omkring hvordan du finder dine søgeord, vil jeg råde dig til at læse SEO-LEX light, og når du er rigtig seriøs omkring SEO så køber du den fulde version. For at finde ud af hvilke søgeord folk finder dig på kan du enten kigge i dit backoffice, eller fået opsat Google Analytics eller Google Webstermaster Tools. Jeg tror at jeg har ok styr på det med at bruge SEO - sagt med andre ord - jeg har læst om dette i andre indlæg og andres gode forslag. Det jeg spørger om er hvorfor jeg ikke ser i statistikken hvilke søgeord folk har brugt for at komme til min side igennem ex. google. I statistik modulet er siden tom hvor den burde vise de ord folk har søgt på for at finde min side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Står datoen korrekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
yquem Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Står datoen korrekt? Det mener jeg - har prøvet både dag, måned og år Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Måske det var en ide at bruge google analytics Link to comment Share on other sites More sharing options...
yquem Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Måske det var en ide at bruge google analytics Gør jeg - tænkte bare at det ville være fint at have disse inside PS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Statistikker i PrestaShop er intet værd, de tæller bl.a. googlebots og dine egne besøg med. Brug i stedet Google Analytics, som Timpet også foreslår Link to comment Share on other sites More sharing options...
yquem Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Takker for feedback. Jeg hopper på Google vognen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts