alpis Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Tja. Hur skickar man ut nyhetsbrev? presta shop 1.4.7.0 . Finns det överhuvudtaget möjligtheten att göra detta eller måste man köpa modull? Jag hittar inte och förstår inte hur de går till.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Nej, det finns ingen inbyggd modul för det, bara för export av adresser. Antingen får du hitta en modul för det, eller använda exporten och göra utskicket från något annat ställe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 Det finns ingen som har en modul som vill dela med sig ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 http://addons.prestashop.com/en/advertising-marketing-newsletter-prestashop-modules/5981-Extended-newsletter.html finns dock inte för senaste PS. http://addons.prestashop.com/en/advertising-marketing-newsletter-prestashop-modules/5614-Newsletter-Maker-Pro.html Annars är det väl inte så svårt att ta din exportfil och klistra in den i din epostklient (Outlook, Apple Mail etc. ) i BCC (inte CC!) och i TO skriver du in den egen adress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Sparade ner alla kunder till .csv fil genom nyhetsbrev modullen i prestashop. Skulle importera in dem i hotmail för att se om det funkar, då säger den att filen är tom??? jag har öppnat filen med excel och den är verkligen inte tom :s Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Hotmail kanske vill ha semikolon som separator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Hur löser jag det då Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Gör en textfil med mejladdresserna som ser ut så här: nisse@mail.com; kurt@mail.com; egon@mail.com Jag gissar att du driver webshopen via ett webhotel, då kan du använda dig av någon mejlinglistaservice. Gå in under Cpanel och Mailing Lists. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts