antonvdh Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 (edited) Standaard staat de map met modules boven themes en is er geen map modules in de template map.Toch zie ik in heel veel prestashops 1.5 een map modules staan onder : theme_naam/modules/ Bijv blocktopmenu. Hoe zit dat eigenlijk. Edited October 18, 2012 by antonvdh (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 (edited) klopt , dan zitten daar bepaalde aanpassingen in ,, soms wordt een thema zo aangepast dat er ook een kleine aanpassing van de modules nodig is daarom wordt dit dan op deze manier gedaan want als je bv weer een ander thema zou nemen , dan zou je dus weer alle modules weer aan moeten passen Edited October 17, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvdh Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 Krijg je die modules er dan bij als je een template koopt en moet je ze herinstalleren of betreft het vaak enkel plaatjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 eea afhankelijk van het thema , soms gebruiken ze inderdaad bepaalde modules en die zitten er dan ook gewoon bij denk hierbij aan bv een slider , of een andere module die het thema weer een mooi uiterlijk geeft , indien bv in een thema een map modules zit dan betreft het een aanpassing van de originele module denk hierbij aan een bepaalde kleur , letttertype enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvdh Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 (edited) Aah begin het allemaal te begrijpen was weer een css in de module zelf en een tpl bestandje. Nu alleen nog die horizontale grijze balk die je in 1.5 ziet boven de footer. Die krijg ik maar niet weg. Hoe heet dat ding haha Edited October 17, 2012 by antonvdh (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 (edited) Aah begin het allemaal te begrijpen was weer een css in de module zelf en een tpl bestandje. Nu alleen nog die horizontale grijze balk die je in 1.5 ziet boven de footer. Die krijg ik maar niet weg. Hoe heet dat ding haha Dat ding heet "Horizontaal top menu" in het Nederlands of "Top horizontal menu" in het Engels en vindt je in het Winkel functies onderdeel in de lijst met modules EDIT: het gaat dus niet om het topmenu maar om een footer module zoals scorpionsworld correct vermeld heeft in zijn bericht hieronder. Edited October 17, 2012 by AKJV (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 (edited) Aah begin het allemaal te begrijpen was weer een css in de module zelf en een tpl bestandje. Nu alleen nog die horizontale grijze balk die je in 1.5 ziet boven de footer. Die krijg ik maar niet weg. Hoe heet dat ding haha welk grijs ding bedoel je ? ik kan bij mij helaas buiten mijn haar dan, niks grijs vinden , in mijn theme heb ik wel een blauwe balk ok ff serieus , zie post van AKJV module gewoon via de modules en dan de-installeren klikken Edit : moet minder typellen mn toetsenbord is aan het verslijten Edited October 17, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Jongens, het grijze ding boven de footer is niet het horizontal menu maar de customer assurance block module Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Jongens, het grijze ding boven de footer is niet het horizontal menu maar de customer assurance block module Allemachtig, ik moet echt wat meer tijd nemen om berichten goed te lezen! Er staat inderdaad echt footer in het bericht van de topicstarter dus hoe ik daar overheen gelezen kan hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Allemachtig, ik moet echt wat meer tijd nemen om berichten goed te lezen! Er staat inderdaad echt footer in het bericht van de topicstarter dus hoe ik daar overheen gelezen kan hebben... Kan in de haast gebeuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 (edited) Allemachtig, ik moet echt wat meer tijd nemen om berichten goed te lezen! Er staat inderdaad echt footer in het bericht van de topicstarter dus hoe ik daar overheen gelezen kan hebben... whahaha dit is erg , en ja ik las het bericht van andreas hoezo ketting reactie we hebben geluk ,, scorpionsworld is echt wakker vandaag . ik zei toch goede aanvulling als je met een paar man de vragen beantwoord ,, samen krijg je dan toch uiteindelijk 1 goed antwoord Edit : Andreas , nu zie ik het wel wat je mij van de week schreef Edited October 17, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 ik zei toch goede aanvulling als je met een paar man de vragen beantwoord ,, samen krijg je dan toch uiteindelijk 1 goed antwoord Als we voor elke topic 3 Prestashop experts nodig hebben om tot een goed antwoord te komen dan is er iets goed mis Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Als we voor elke topic 3 Prestashop experts nodig hebben om tot een goed antwoord te komen dan is er iets goed mis haha dat is ook weer zo , en ja we missen ook wel de vierde en vijfde , hebben die vakantie ? maar je kan het ook zo zien : misschien zijn wij een beetje te overwerkt van die installatron crashes maar voor antonvdh : zie post # 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvdh Posted October 18, 2012 Author Share Posted October 18, 2012 Bedankt het was Module Block reinsurance. Met live edit kon ik hem niet selecteren misschien omdat hij in de footer staat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 Bedankt het was Module Block reinsurance. Met live edit kon ik hem niet selecteren misschien omdat hij in de footer staat? Klopt. In Live edit kun je alleen linker, rechter en centrale kolom modules verplaatsen/verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvdh Posted October 18, 2012 Author Share Posted October 18, 2012 Oke bedankt nu moet ik alleen de slider nog boven de drie kolommen zien te krijgen. Dacht dat dat in een tpl bestandje geregeld werd. Begin het steeds leuker te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvdh Posted October 18, 2012 Author Share Posted October 18, 2012 Gelukt moest voor de slider : displaytop kiezen geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 Mooi zo Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts