shulle Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Hej, Nu har jag skitit till det. När jag skulle ladda upp en förändrad modul för Utvalda produkter på framsidan gick något snett. Nu visas den inte alls på framsidan. Jag trodde det var något del i de ändringar jag gjorde och laddade istället tillbaka upp orginalfilen. Men den visa heller inte. När jag tittar i html-källan för sidan är det som att den modulen inte finns med alls. Hur ska jag kunna få tillbaka den? När jag är inne på administrationspanelen och Egenskaper för butikens framsida så finns Featured Products on the homepage-modulen där, installerad och fin, men visas ändå inte = (. Hoppas på någons kloka hjälp för jag har kört fast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Provat att avaktiverat cachen och forcerat kompilering? /Fredric Link to comment Share on other sites More sharing options...
shulle Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 Det var det som var skillnaden. Tack. Det borde göras omöjligt att missa en sån sak. Man kan ju jobba ihjäl sig med alla möjliga och omöjliga lösningar och inte få till det om man glömmer cachen och forcerad kompilering. Tack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Provat att avaktiverat cachen och forcerat kompilering? /Fredric Vad gör detta? Hittar inställningen.. Men Är detta något man ska göra någon gång ibland för att "rensa minnet"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Nåt ditåt. Lite förenklat: en cache sparar hela eller delar av innehållet på en sida, så att php-tolken inte behöver skapa sidan på nytt för varje anrop. Det är framför allt när man gör förändringar i koden som man kan behöva rensa cache för att se resultatet av förändringarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Jag tolkar det alltså som om att är detta bra att göra någon gång ibland?? Speciellt när man bygger om sidan, eller förändrar den rejelt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Ja, det kan man säga Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Tack. Då ska jag göra detta ikväll då jag håller på med en Rejel facelyftning på sidan.. =) Tackar igen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts