Hollywoodie Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Hej, På vissa av mina produkter har jag flera attribut, exempelvis kan man välja "Färg" och "Storlek". När jag får en beställning så kan jag dock bara se vilken färg som valts. Var kan jag se storlek? Jag har letat mig tokig och skulle verkligen behöva en snabbt svar. Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BorisBB Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Du har nog inte ställt in allt rätt.. På mina beställningar så står det "Produkt, Färg:xx Storlek: xx" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Det vanligaste felet är att man lägger upp attributen var för sig på produkten, och inte som kombinationer. Har man två färger och tre storlekar måste man skapa totalt sex kombinationer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollywoodie Posted October 16, 2012 Author Share Posted October 16, 2012 Hej Patrik, Tack för ditt svar. Hur går man tillväga, eller vad är skillnaden att lägga upp attributen var för sig kontra i kombinationer? Jag har först valt "Grupp" och därefter "Attribut". Då får jag två "rullgardiner" för mina val, men enbart ett val registreras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Använd länken "Generera produktkombinationer" i stället, det är enklare, lättare att förstå också. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollywoodie Posted October 16, 2012 Author Share Posted October 16, 2012 Ok. Tack, Patrik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts