Gaby Verdouw Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 (edited) Hallo, Ik ondervind het volgende probleem in versie 1.4.9. Ik ben een newbie en was begonnen in 1.5.0 maar die crashte al snel. Dus de oude versie maar gedownload en daar ben ik nu in bezig. Als ik een afbeelding wil uploaden, krijg ik een url aangeboden. Die url is http://www.toegankel...stashop/img.... En ook bij mijn factuur wordt er automatisch een url aangevuld, als iemand zijn factuur wil zien, dan krijgt hij: FPDF error: Alpha channel not supported: /mnt/web2/d1/62/52248562/htdocs/tghwinkel/prestashopoud/prestashop/img//logo.jpg Het probleem is echter dat het stukje "prestashopoud/prestashop" daar niet hoort. De winkel staat eigenlijk op: http://52248562.swh....oud/prestashop/ Als ik die URL gebruik, ziet de winkel er niet uit. De hele opmaak is verdwenen. De stylesheets worden niet geladen? Maar via Preferences/URL &SEO en via mijn host heb ik de url http://www.toegankelijkheidswinkel.nl aan die map gekoppeld. Ik heb mijn .htaccess laten genereren en alles doet het op die URL wel goed. Op die twee dingen na dan. (Er zijn nog meer kleine probleempjes, die daar misschien wel mee samen hangen.) Ik vind in mijn admin nergens meer dat "prestashopoud/prestashop". Misschien moet ik het via FTP ergens wijzigen? Iemand enig idee? Edited October 14, 2012 by Gaby Verdouw (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 hoi gaby , allereerst welkom op het forum , in feite geef jezelf al het probleem aan je hebt prestashop geinstalleerd en erna weer geinstalleerd in de map prestashopoud hierdoor gebeurt er dan eea de fout die je nu dus krijgt komt eigenlijk doordat sommige email templates verkeerd vertaald worden en dien je handmatig aan te passen ,, op het forum vind je er enige informatie over ,, maar als je in je map mails kijkt en dan naar sommige htm mails zie je dat er spaties <lees % > tussen staan en hierdoor gebeurt dus eea wat ik je kan aanraden is om eerst een backup te maken , en dan je bestaande shop in een andere map onder te brengen bv webwinkel dat de map prestashop oud er niet uitziet komt omdat er geen css is ,, ik weet niet of je hoster direct admin heeft ? dit hoor ik nog even graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaby Verdouw Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 Bedankt voor het warme welkom, Maconl! Fijn dat er gelijk een reactie komt, ontzettend bedankt. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met direct admin. Ik kan via FTP mijn mappen bereiken, bedoel je dat? Op de server staan: ....tghwinkel/prestashop ....tghwinkel/prestashopoud/prestashop In de laatste zit de winkel van 1.4.9 Ik had in de eerste de 1.5.0 winkel staan en durfde die niet zomaar weg te doen. Maar die doet het niet meer, dus die zou ik zo weg durven halen. Maar omdat er in die verwijzingen iets niet goed zit, durf ik het nu toch eigenlijk ook weer niet... In de img map verwacht ik eerder een probleem, want de emails gaan er goed uit, met de goede verwijzingen. Ik ben wel eens door die map gegaan en heb eea in die files veranderd, zoals de kleur, en heb inderdaad her en der wat kleine typefoutjes weggehaald, die de directory niet goed weergaven. Waarom denk jij dat het probleem toch in die mailmap zit? Gaby Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Bedankt voor het warme welkom, Maconl! Fijn dat er gelijk een reactie komt, ontzettend bedankt. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met direct admin. Ik kan via FTP mijn mappen bereiken, bedoel je dat? Op de server staan: ....tghwinkel/prestashop ....tghwinkel/prestashopoud/prestashop In de laatste zit de winkel van 1.4.9 Ik had in de eerste de 1.5.0 winkel staan en durfde die niet zomaar weg te doen. Maar die doet het niet meer, dus die zou ik zo weg durven halen. Maar omdat er in die verwijzingen iets niet goed zit, durf ik het nu toch eigenlijk ook weer niet... In de img map verwacht ik eerder een probleem, want de emails gaan er goed uit, met de goede verwijzingen. Ik ben wel eens door die map gegaan en heb eea in die files veranderd, zoals de kleur, en heb inderdaad her en der wat kleine typefoutjes weggehaald, die de directory niet goed weergaven. Waarom denk jij dat het probleem toch in die mailmap zit? Gaby somige hosters maken gebruik van directadmin dus als je inlog op je hosting < waar je de emails en diverse kunt aanmaken > het mooie van directadmin is namelijk dat je op eenvoudige wijze een backup kunt maken , als je de map prestaoud verwijderd dan ben je ook je huidige shop kwijt vandaar ook dat je het beste een backup kunt maken voor je eea verwijderd de emails gaan er idd gewoon goed uit , maar de links in de email dus naar je logo en diverse zit het probleem doe maar een testbestelling bij jezelf en klik maar op 1 van de links in de mails die je krijgt of de mail waar bv de bestelling instaat ,, daar zie je dat je logo niet in de mail staat maar als bestand bijgevoegd wordt dit zijn dus de betreffende links welke jijzelf ook al aangeeft dat het daar fout gaat dat je een link krijgt met : "prestashopoud/prestashop" komt dus gewoon dat je de webwinkel in die map hebt gezet de map : ""tghwinkel/prestashop"" kan je gewoon verwijderen eea over een backup te maken met directadmin vind je op : http://www.prestashopmaken.nl gr coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 (edited) ps vergat in mijn vorige post de foutmelding van jou : de foutmelding die je krijgt van je pdf is omdat je logo transparant is ,, maak een idem logo aan maar dan niet transparant en gebruik deze voor je pdf dit is dus de :Factuur logo: hiermee is het probleem van de foutmelding verdwenen Edited October 14, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaby Verdouw Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 Ik heb dus geen DirectAdmin, het :2222 foefje werkt niet: krijg een 404. Het probleem van de pdf ligt dus inderdaad aan de transparantie van het logo. Helemaal super, dat is [solved]. Kijk, daar had ik nu zelf nooit achter gekomen. Bedankt!!!! Ik ga de map met de 1.5.0. winkel verwijderen. In mijn mails komt mijn logo. Dus daar geen probleem. In mijn producten komen de afbeeldingen, ook geen probleem. Maar als ik bijvoorbeeld in mijn "news/blog" een afbeelding wil opnemen, dus in de WYSIWYG tekst editor, dan komt die gekke url te voorschijn. Ik kan dan wel goed eerst een image oploaden, maar als ik daarna de afbeelding wil invoegen, dan staat er die verkeerde url. Die kan ik handmatig weer verbeteren, dus zo'n groot probleem is dat niet. Ik dacht een samenhang te zien met de error, maar die is er dus niet... Gaby Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 (edited) hallo Gaby uiteraard graag gedaan dat is jammer dat dit er niet opzit welke hoster heb je ? wellicht dat deze ook een backup mogelijkheid heeft en anders gewoon via je ftp programma en php admin ook kan je een database backup via prestashop maken de fout die je krijgt ligt inderdaad eraan dat je webwinkel "origineel" in submappen ligt als je dan iets upload komt het uiteraard daar waar je webwinkel geinstalleerd is , de aanpassing wat je via je host hebt gedaan is dus niets minder dan je domeinnaam doorgelinkt naar je webwinkel ,, en hier kijkt je shop dus niet naar , vandaar dat je steeds die url erbij krijgt om dit probleem te verhelpen kan je dus je shop in de root van je domein zetten ,, maar is uiteraard aan jou of je ermee kunt leven dat je dus enkele dingen iedere keer aan moet passen Gr Coen Edit : zie dat het weer laat is en het bedje roept , als er nog vragen zijn dan beantwoord ik morgen < of iemand anders van het forum kan eerder antwoorden > Edited October 14, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaby Verdouw Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 Ik ga ook het bed in. Ontzettend bedankt, Coen. Slaap lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts