ivo2652 Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 (edited) Hallo, Weet er iemand hoe je snel kunt instellen, dat alle prijzen, bij artikelen incl. btw getoond worden? Ik hoor graag.. MVG Edited October 14, 2012 by ITsupply_NL (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 yups payment en dan taxes , daar kan je ingeven of je met of zonder btw wilt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo2652 Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Ok, ja dan zet je dus de gehele BTW uit. Niet ideaal aangezien je dan op de product pagina alleen maar een prijs ziet staan. Dus geen tekst incl. BTW. Ik kijk nog even verder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 (edited) nee je moet hem dan inschakelen als deze is ingeschakeld dan heb je al je prijzen incl de btw op je site en staat er ook achter incl btw , als dit niet getoond wordt moet je dit in d evertaling zetten waarschijnlijk staat er dan een spatie ow ik snap het nu ik dacht uit je eerste post hoe je btw moest inschakelen er stond niet bij de tekst incl btw :-) dit is normaal al standaard ingesteld maar als je het niet ziet dit staat in je vertaling , wellicht nu een spatie ingevuld daarom verschijnd het niet vertaling -> winkel vertaling -> kijk dan in het rijtje bij order-payment daar staat hij bij Edited October 9, 2012 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo2652 Posted October 10, 2012 Author Share Posted October 10, 2012 (edited) Ik heb het even nagekeken en het heeft naar mijn mening niets met vertalingen te maken. Wat ik eigenlijk wil, anders gezegd :-) Ik wil de bruto prijs van mijn artikelen laten zien in mijn webwinkel. Momenteel laat mijn website de Netto prijs zien, dus excl. BTW. Door de bruto prijs te laten zien.. betaald de klant gewoon welke prijs hij ziet staan (geen verassingen achteraf) .. Uiteraard op factuur moet natuurlijk wel gewoon de 21% verrekend zijn. Edited October 10, 2012 by ITsupply_NL (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 Ik heb het even nagekeken en het heeft naar mijn mening niets met vertalingen te maken. Wat ik eigenlijk wil, anders gezegd :-) Ik wil de bruto prijs van mijn artikelen laten zien in mijn webwinkel. Momenteel laat mijn website de Netto prijs zien, dus excl. BTW. Door de bruto prijs te laten zien.. betaald de klant gewoon welke prijs hij ziet staan (geen verassingen achteraf) .. Uiteraard op factuur moet natuurlijk wel gewoon de 21% verrekend zijn. Standaard wordt de prijs incl. btw getoond. Dus als dat niet het geval is dan is in je backoffice ergens de btw weergave uitgezet. Je moet dus een aantal instellingen nalopen. Staat (zoals maconl vraagt) onder Payment-->Taxes de "Enable tax" op ja"? ZIjn op diezelfde pagina de btw tarieven wel ingeschakeld? Kijk daarna bij Payment--Tax rules of de juiste btw regels ingeschakeld zijn en controleer of voor die btw regel(s) de juiste zones en landen toegekend zijn. Controleer of bij Customers-->Groups voor de groepen de optie "Price display method: " op "tax encluded" staat. Controleer tot slot of bij je producten de optie "Tax rule:" wel een btw regel ingesteld staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo2652 Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 Heel erg bedankt voor de reacties!! Het is opgelost namelijk. Het zat hem in de laatste regel.. Controleer of bij Customers-->Groups voor de groepen de optie "Price display method: " op "tax encluded" staat.vg Mvg 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
petb Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Door een zoekfunctie ook hier bij dit topic terecht gekomen. @akvj bedankt voor de informatie bij mij stond de customer btw optie op excl btw,scheelt heel wat zoekwerk ;-) Trouwens zelf niet aan of uitgezet die optie van btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrueForce17 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Hallo, Zoals jullie aangeven, bij 'Klanten' en dan 'Groepen' staat er dus exclusief BTW, hoe krijg je dit naar inclusief BTW, want ik kan hem niet aanpassen. Snap even niet waar je dit moet aanpassen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moeilijke vraag Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Ga naar Klanten >> groepen en klik achter visitor - guest of customer op "wijzig" en bij "Prijsweergave methode" kun je dan je gewenste intelling kiezen. Ik wil zelf beide opties incl. en excl. btw tonen bij het product maar dit zal via de broncode moeten. Iemand een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts