LifeOfDiamonds.se Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Hallå där. Jag har bara en fundering... Jag har tänkt att bygga om hemsidan till en lite bättre/snyggare och förtroende ingivande tema. Men när jag ska byta tema. Kommer alla produkter att försvinna? Är det någon jag borde tänka på innan jag byter teman hit å dit? Tänker även på översättningen,, kommer den även att försvinna? Tackar för svar.. Vill inte göra något dumt, som kommer göra att jag är tvungen att arbeta häcken av mig hela natten... Ha det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 Ingen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollywoodie Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Hej! Varken dina produkter eller kunder ska försvinna, utan kommer ligga kvar med samma attribut och inställningar. Du bör dock backa upp det för att vara säker. Många använder olika teman för olika säsonger, exempelvis till jul/påsk/sommar/vinter. Det du bör tänka på är att det lär se rejält "huller om buller" ut när du precis lagt in temat och du kommer förmodligen tänka "vad f*n har jag gjort?". Om du har köpt ett bra tema som är anpassat för din butiksversion så fixar man det dock med lite pill, speciellt om du är bevandrad bland PrestaShop's moduler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 Tackar. Jag var nog förberedd på att allt skulle se förj**ligt ut med alla tillsägs moduler... Men översättningarna? Måste jag sätta mig och översätta allt igen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Du måste översätta all text som är i temat, dvs det som är under butikens framsida. Du bör om du inte ändrar för mycket texter på knappar osv kunna kopiera det mesta med kopiera språk funktionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Tackar. Till helgen smäller det. Då byter jag både betalningsalternativ samt Tema. Spännande! Tänkte dock på en sak. När jag "låser" sidan för besökare. Hur kan jag se min sida utan att öppna upp den? Så jag ser vad jag ändrar... Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Du kan fylla i din egen ip-adress, då når du shopen även om den är satt i underhållsläge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted October 10, 2012 Author Share Posted October 10, 2012 Tusen tack för alls svar! Hör av mig ifall fler problem uppstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts