Partyslingers Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 We hebben nu prestashop 1.5 geinstalleerd en nu zie ik dat er wat fouten in zit. Bij click-upgrade heb ik 2 rode kruisjes 1 bij shop deactivated en de onderste: options chosen. Wie kan mij helpen ? Ik hoor het graag. Mvg, Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Wil je 1.5 in productie gaan gebruiken? zo ja dan zal ik dat ten sterkste afraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partyslingers Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Bedankt voor je reactie. Nu krijg ik helemaal spijt dat ik de nieuwe versie heb geinstalleerd. Ik had namelijk eerst 1.4.7 met een gekochte template. En toen zag ik de prestashop 1.5 en wilde daarmee verder gaan omdat ik dan met template maker ( zelf de kleuren kan aanpassen en niet meer op de updates hoefde te wachten) die ik dus nooit ontvangen heb van de gekochte template. Helaas krijg ik de gekochte template ook niet meer geinstalleerd op prestashop 1.4.7 . Ik heb meerdere emailtjes gestuurd waar ik de template gekocht heb, maar helaas reageert er niemand!!! dus vandaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Sowieso werkt de 1-click-upgrade module niet of buggy. Beter is om de PS-installatie handmatig te updaten. Wat betreft je vragen: rood kruisje bij 'shop deactivated': Om te upgraden met deze module dien je de winkel (tijdelijk) uit te schakelen in Preferences->Maintenance. rood kruisje bij 'options chosen': Scroll in het scherm naar onderen en vink de opties aan naar je wens. Sla de wijzigingen in de module configuratie op. Maar wat djkavaa zegt, wacht nog maar even met upgraden naar versie 1.5. Er zitten nog ietwat teveel haken en ogen aan deze PS versie. P.S. Wellicht dat wij (als community) kunnen helpen met de herinstallatie van versie 1.4.7 en dan met name de betaalde template waar je nul-komma-nul support op hebt gekregen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partyslingers Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 Ik heb nu prestashop 1.5 geinstalleerd maar als jullie dat afraden dan installeer ik prestashop 1.4.7 en dan hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met de template installeren, dat zou erg fijn zijn. Bedankt voor jullie reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Ik ben versie 1.5.017 nu aan het doorlopen en ik ben (tot nu toe) nog geen showstoppers tegengekomen. Het hele bestelafhandelingsproces loopt goed. Alleen aan de e-mailtemplates moet nog wat gedaan worden. Als je versie 1.5 wilt gebruiken dan moet je hem als nieuw installeren (vorige webshop map geheel verwijderen, .htaccess verwijderen en database leeg maken). Ga niet upgraden vanuit versie 1.4 want dat schijnt, gezien de vele opmerkingen, niet goed te lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay van Aarssen Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Dan nog zou ik de 1.5 nog niet in productie nemen en nog minimaal wachten tot de 1.5.1 release. Dit omdat hij gewoon ECHT nog niet stabiel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyG Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Dan nog zou ik de 1.5 nog niet in productie nemen en nog minimaal wachten tot de 1.5.1 release. Dit omdat hij gewoon ECHT nog niet stabiel is. Ik hoor je dit al een aantal malen roepen. Zit hier lokaal te testen en komen geen rare dingen tegen, op de layouts van de mails dan na en rare ordernummers. Kun je aangeven waar deze versie niet stabiel is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 @DannyG Ik kan je bevindingen bevestigen. Ik heb de voor mij benodigde functionaliteit ingeschakeld en alles getest en ik kom geen fouten tegen. Alleen de vertalingen en de links in de e-mails zijn nog niet correct. De bestellingnummers worden door PS gegenereerd en zijn uniek, hiermee kun je via copy/paste snel een bestelling opzoeken. Wat je absoluut nog niet moet doen is upgraden van versie 1.4 naar 1.5 dan loopt er veel mis (zie het forum). Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyG Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Dat met die ordernummers vind ik niet echt fraai. Er wordt een ordernummer gemaakt met lettercombinaties. Zal aan mij liggen maar ziet er voor mij raar uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telesight Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 @DannyG Het bestelnummer hoeft alleen maar uniek te zijn. Een bepaalde volgorde of oplopend is niet nodig, want na enige tijd zegt deze volgorde ook niet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts