bripet Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Hej er helt nybegynder i det her, jeg har uploadet prestashop folderen i roden på mit webhotel http://www.xxx.dk/prestashop/'>http://www.xxx.dk/prestashop/ og lavet installation uden problemer, men hvad når jeg skal publicere den, skal jeg så rykke alt indeholdet af prestashop folderen en tak op så det bliver http://www.xxx.dk/ fordi index filen jo ligger i roden af prestashop folderen eller hvad gør alle andre. På forhånd takbripet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg ligge det hele i roden af dit hotel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
botc Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Jeg står over for den samme problematik. Det som jeg snart vil forsøge mig med, er at flytte indholdet til roden, og så ændre i settings-filen. Men om det kommer til at virke uden problemer, det ved jeg ikke. Hvis ikke du har en live shop idag i din rod, så ville jeg helt klart anbefale lave det hele i roden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bripet Posted May 16, 2009 Author Share Posted May 16, 2009 Hej Rart det ikke kun er mig der er i tvivl om dette, men hvad gør man hvis man starter med smide det hele op i roden og starter med at bygge sin shop, og ikke vil have den publiceret før den er færdig. Skal man vente med at uploade index.php til roden eller har i gode forslag. På Forhånd takbripet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Der er mulighed for af sætte din shop i offline Link to comment Share on other sites More sharing options...
bripet Posted May 16, 2009 Author Share Posted May 16, 2009 Hej rmadsenDu har ret at man kan sætte shoppen til offline når man roder i backoffice, så ingen kan komme i butikken, men det er efter min mening noget rod at man ikke kan teste shoppen helt af uden at andre kan komme ind og kigge m.m. så hvis nogen har den ultimative løsning på det hører jeg gerne herom. Jeg har lige prøvet at gøre med localserver og installeret php, apace server på min pc,er og troede jeg kunne gøre localt og bagefter smide det op til mit webhotel, men nej det fik jeg ikke til at virke.Mvhbripet Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Hej bripet,I din backweb under "præferencer" kan du sætte din shop som indaktiv og derefter indsætte din egen ip adresse under vedligeholdelses-ip. så er det kun dig (med den indtastede ip) der kan bruge siden, alle andre får en "vedligeholdelsesside" når de forsøger at gå på din side. /Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
bripet Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 Hej HenrikDu har jo helt ret, tak for det, det er bare fedt at nogen vil komme med gode tips til hvordan det hele hænger sammen, håber jeg en dag også kan komme med et par guldkorn.Mvhbripet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts