Hollywoodie Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 (edited) Hej, Jag har ett problem som säkert är enkelt och där säkert de flesta tänker "GOOOGLE!!". Men tro mig, jag har sökt. Jag är i full fart att sätta upp min butik och tycker jag kommit långt. Nu, när jag går mot slutet, så kommer dock de där småproblemen jag sköt åt sidan tillbaka. I begynnelsen av min butik så tog jag bort sidor från CMS-delen, bland annat "Legal notice" och "Contact". Detta gjorde jag när jag testade mig fram och när jag försökte lära känna butiken. Dock så finns kontaktsidan med formuläret kvar i min webshop (DET VILL JAG!) men det finns inte kvar under Tools -> CMS. Jag undrar därför hur jag får tillbaka möjligheten att redigara sidan? Det är likadant med en sida jag har som heter "Leverans". Den leder till "...cms=1" och cms=1-sidan är också väck. Någon? Please? Edited September 17, 2012 by Hollywoodie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbp Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Nu är jag inte helt säkert hur det ser ut för dig men jag vill minnas att om du går till -> Tools -> CMS -> lägg till ny. Då kan du under cms kategori sedan välja den? Jag har för mig att man kunde välja dem någonstans. Kan inte kika då jag har gjort en egen footer.tpl istället. Det är mitt andra förslag till dig. Ladda ned den filen och öppna med ex dreamweaver. Annars så finns det bra moduler som nästan är gratis för att editera footer. // Mbp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollywoodie Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Tack för dina svar, mbp. Jag lärde mig dock mer under tidens gång. Jag korrigerade kontakt-sidan direkt i contact-form.tpl. Jag ville inte skapa en ny i CMS:et, då jag ville ha kvar formuläret. Det funkade fint det med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts