Omidnag Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Undrar om det finns modul för att kunden ska kunna välja att priserna ska visas med moms eller utan moms. Jag har sett en sida, www.kontorsvaror.se som jag tror bygger på prestashop har en popup ruta där man väljer privat person ( priser inkl. moms) eller företag ( priser exkl. moms ). Har någon lösning på detta? Känns som att det borde vara fler än mig som är intresserade. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adameriksson Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Undrar precis samma sak! Har googlat runt ett tag, ingen verkar efterfråga detta... Det borde vara en standard funktion i alla webbshoppar, men tydligen inte. Ingen som har en lösning? Finns det någon modul eller annat man kan göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nextday_se Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Söker också ett sådant alternativ...Någon som är sugen på att skapa ett sådant tillägg mot betalning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlanMaker Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Även jag söker efter ett alternativ till ovan nämnda problem. En färdig modul hade varit på sin plats, så man enkelt kan installera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aphis Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 exakt vad jag är ute efter eller åtminstone att mankan visa priser exkl. vid produkten och att momsen finns med i korgen och i utcheckningen. många som frågar efter detta med jätte konstigt att det inte kommer en lösning. finns ju trådar om detta sen 2011. Mvh Rogge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källans Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Jag skulle också vilja ha det, men det ser ut som om vi får vänta på det eller kanske efterlysa funktionen i det engelskspråkiga forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ledhuset Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Svenska Prestaworks har en modul för detta. Titta på www.itdelar.se som kör modulen. Det är dock ingen pop-up, man väljer manuellt ur en drop-down. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Ingen nytt om detta? Prestaworks känns ju inte aktuellt då man har en shop och vill bara komma åt denna funktionen. =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn N Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 Har en modul som visar både med och utan moms. En köpt modul som fungerar på 1.6.x.x. Sök på prestashop addons efter VAT1 pris 40€ Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Tack björn för tipset. Men kan kunden då få följa om priset exkl. moms kommer att synas? Jag vill ju egentligen bara att företagare ska kunna trycka på knappen "Visa priser exkl. moms" uppe på headern eller nått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Hej! Det behövs ingen modul för detta. Om du går in under fliken Kunder / Grupper och där klickar på plus + tecknet uppe till höger så kan du skapa ett nytt gruppnamn exempelvis Företagskund. När du har gjort detta så får du upp alternativ att välja med moms eller utan moms med mera. Du kan redigera en befintlig grupp exempelvis Kund så ser du där vad du kan lägga till respektive ta bort. Hoppas att detta är till hjälp Hälsningar MacRoy 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts