Kiraskov Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Jeg har en webshop, hvor der ved en ordre udsendes mails løbende under ordrebehandlingen. Problemet er, at når jeg markere ordren som shipped, sendes en mail til kunden hvor der står at de får et sporingsnr - det får de ikke. Hvordan ændre jeg teksten i den besked? Jeg har version Version 1.3.1.1 - 1.437s Håber nogle kan hjælpe mig med dette vigtige og meget irriterende problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Det er fordi at du skal ændre den pågældende status til ikke at sende emails til kunden. Når du vælger statusen får du mulighed for at tilføje et sporings nr til højre, hvorefter den sender mailen ud med sporings nummeret. Håber det giver mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Du kan alternativt ændre email templatet for denne status, hvis du stadig ønsker kunden får en mail hvor der kun står at ordren er afsendt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiraskov Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Tusind tak for svar begge to. Jeg har fundet ud af at få temaet for shipped-beskeden vist , som er mit problem, under statuses. Tror det er det du taler om markottnilsen. Napz - ja jeg kan finde ud af at slå det fra, men vil bare gerne ændre beskeden. Ved I hvor jeg laver dette nye tema/email skabelon ? Den skal også vælges ved at lave en ny status, så det er det, jeg leder efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiraskov Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Jeg har løst det, ved blot at ændre beskeden via ftp (yes jeg fandt det, selvom jeg ikke har roddet med Presta før...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Det kan også kun ændres via FTP, da man er nødt til at rette direkte i filerne - tænker du har rettet i /mailalerts? Som en hjælp til andre, må du altid gerne skrive, hvad du gjorde, når du fik løst et problem - så hjælper du nemlig andre, når de søger efter svar på det samme:-) Husk at rette dit indlæg til løst - se hvordan øverst i forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Udover at man kan rette det gennem ftp, kan du også rette i mailtemplates gennem translationmanageren fra administrationrn. Husk der både er en html fil og en tekst fil for hver mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Udover at man kan rette det gennem ftp, kan du også rette i mailtemplates gennem translationmanageren fra administrationrn. Korrekt - min fejl (det virker ikke i min shop, så derfor retter jeg aldrig denne vej og glemte alt om muligheden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Udover at man kan rette det gennem ftp, kan du også rette i mailtemplates gennem translationmanageren fra administrationrn. Husk der både er en html fil og en tekst fil for hver mail. Markottnilsen, kan lægge lidt flere ord på? Er det i BO eller andetsteds du retter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Du kan som sagt rette gennem ftp. Filerne ligger i mappen /mails. Ellers kan man rette gennem BO -> Tools -> Translations -> Vælg email template og sprog (Se her http://view1.w20.dk/Knx5) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Mange tak skal du have (de ligger dog under en anden fane i BO da jeg kører 1.5.2.0). Iøvrigt er alle mine email alerts på engelsk (også dem i den danske folder). Findes der et sæt på dansk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Nej, desværre. Jeg havde faktisk fået en del af dem på plads, men så var der en franskmand der ved et uheld overskrev dem med de engelske. Du kan komme langt med at bruge e-mail-filerne fra 1.4. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Vil det sige at filerne fra 1.4 er på dansk eller der kun den hårde vej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Ja, det er mildest talt utilfredsstillende. Jeg rettede en del i oversættelserne til back office i går og oversatte også account.html. Men de nye oversættelser er af en eller anden grund ikke kommet med, når man henter arkivet på http://www.prestasho...n/translations. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaBizz Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Hvorfor er der både en html og txt fil? Så vidt jeg kan se ligger den samme tekst i begge filer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 txt filen bliver brugt i tilfælde af at at email klienten som åbner emailen ikke understøtter html. Du skal derfor rette i begge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts