Jump to content

[Solved]Prestashop image related problems

Recommended Posts

Hey, Ik werk sinds kort met prestashop op mijn stageplaats.

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik voeg een product toe met afbeelding. Wanneer ik dan kijk naar het resulaat zie ik dat er een border blijft zitten langs de afbeelding. Nu heb ik al geprobeerd om in de backend de width en height px aan te passen maar dit levert alleen maar op dat wanneer ik de width minder px geef hij een border aan de bovenkant en onderkant toont. Als ik mijn heigt dan weer aanpas dan springen de borders weer langs de afbeelding. Met een beetje testen is het beste resultaat wat ik heb kunnen verkrijgen dat er 1 border aan de rechterkant staat van mijn afbeelding. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

vriendelijke groeten,

maarten

post-392543-0-52565500-1345808213_thumb.png

Edited by maarten01 (see edit history)

Of er randen zijn en hoe eventuele lege ruimtes rondom aflbeeldingen worden opgevuld (transparant/wit/zwart/kleur) hangt af hoe dit in de stylesheet van je theme staat. Dat betekent dus ook dat je dit in de juiste css bestand van je theme kan aanpassen.

Wat afmetingen van de afbeeldingen betreft: dit kan je onder "Preferences-->Images" aanpassen. Daar zie je een lijst met alle afmetingen voor thumbnails e.d. Voor de thumbnails op de productpagina's wordt de instelling voor "large" gebruikt, maar dit kan wellicht anders heten als je een theme gebruikt van een externe partij. Verder is het aan te raden om de 'Miniaturen hergenereren" optie te gebruiken zodra je afmetingen aangepast hebt.

Mooi dat je probleem is opgelost.

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.