flunte70 Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 (edited) Jeg har lige åbnet min netshop i Prestashop 1.4.8.2 og får forhåbentligt også erhvervskunder der skal betale via faktura. Pt. kan de betale med dankort - men hvordan sætter jeg det op så jeg kan give kunden lov til at betale via en faktura? Edited September 15, 2012 by flunte70 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Give Stål og Jern Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Jeg benytter cash on delivey. Men har ændret i oversættelsen og email skabelonen, så kunderne ser det som muligheden for at få eftersent en faktura. Men jeg har ikke gjort det muligt at benytte denne betalingsmulighed ved kundegruppen default, kun de kundegrupper jeg har oprettet til erhverv. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Den nemmeste og billigste måde er klart at benytte ovenstående metode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flunte70 Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 tak for info! hvordan håndterer I så at give kunden kredit? laver I en manuel faktura uden om PrestaShop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Det håndterer man via. sit regnskabs program.. Håber ikke der findes en seriøs forretning der bruger regnskabs funktionerne i backoffice til noget. Kan klart anbefale BillysBilling til at håndtere regnskabet koblet sammen med Kjelds modul til automatisk at overføre data mellem shoppen og BillysBilling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flunte70 Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 ikke forstået, Napz - så du bruger ikke den ordreseddel og faktura som prestashop automatisk sender når der f.eks. betales med dankort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 ikke forstået, Napz - så du bruger ikke den ordreseddel og faktura som prestashop automatisk sender når der f.eks. betales med dankort? Nej jeg bruger ikke nogen faktura eller ordreseddel fra Prestashop.. Jeg har mit regnskab hos Billys Billing som jeg sender fakturaer fra og holder styr på bilag osv. det hele bliver overført automatisk fra min shop med Prestadyrs modul til Billys billing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flunte70 Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Jeg benytter cash on delivey. Men har ændret i oversættelsen og email skabelonen, så kunderne ser det som muligheden for at få eftersent en faktura. Gør du det via modulet "Levering pr. efterkrav v0.4 af PrestaShop - Accepter levering pr. efterkrav"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Give Stål og Jern Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 (edited) Gør du det via modulet "Levering pr. efterkrav v0.4 af PrestaShop - Accepter levering pr. efterkrav"? Ja det er det modul jeg bruger. i butikken ser det ud som følger: PS: Jeg har set og rettet stavefejlen! Edited August 24, 2012 by Dansk Stålspær (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
flunte70 Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 forslag til andre metoder - ikke nødvendigvis den billigste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
flunte70 Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 Jeg benytter cash on delivey. Men har ændret i oversættelsen og email skabelonen, så kunderne ser det som muligheden for at få eftersent en faktura. Men jeg har ikke gjort det muligt at benytte denne betalingsmulighed ved kundegruppen default, kun de kundegrupper jeg har oprettet til erhverv. Hvordan redigerer du i modulet - kan ikke finde dette på normal vis? Hvordan ændrer du til at det kun er en bestemt kundegruppe? Jeg går ud fra at oversættelser foregår via "Værktøj" og "Translations"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Give Stål og Jern Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 (edited) 1. Jeg har installeret modulet cashondelivery (navnet ændre sig alt efter ovoversættelsen, men "cashondelivery" er det interne navn) BO=>modules=>Betalinger og betalingsgateways 2. Jeg ændrede oversættelsen så den passede til mit tilfælde, vær opmærksom på at der er 4 feltsæt til modulet. BO=>Værktøjer=>Translations=>Ændre oversættelser=>Translation of installed modules=>Modul: cashondelivery (cashondelivery/confirmation/payment/validation) 3: Under hvilke betalingsmuligheder de forskellige grupper må benytte hakkede jeg af ud for ale andre end default gruppen. BO=>payment=>grupperestriktioner. Edit: Glemte vist lige at nævne at nedenunder grupperestriktioner, er der landerestriktioner som også lige skal have et hak ud for de rigtige lande. Edited September 5, 2012 by Dansk Stålspær (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Nej jeg bruger ikke nogen faktura eller ordreseddel fra Prestashop.. Jeg har mit regnskab hos Billys Billing som jeg sender fakturaer fra og holder styr på bilag osv. det hele bliver overført automatisk fra min shop med Prestadyrs modul til Billys billing. hvad er fordelen ved dette program vs e-conomic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Prisen, og så er det meget mere gennemskueligt for en ikke-regnskabs kyndig person som mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Jeg er klar over det er en ældre tråd, men jeg har lige et tillægsspørgsmål. Hvordan ændrede du billedet på "Cash on delivery" modulet, så der ikke er en pose penge ved denne type betaling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Give Stål og Jern Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Jeg er ikke med på hvad det er for et billede. Måske det er version afhængigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Tak for svar. På det billede du viser, der er der et billede af en fragtmand der viser et bilag. I min version 1.6 er der en pose penge med dollar tegn på posen. Hvis du ikke har skiftet billedet, så er det nok versionsafhængigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Hej [email protected] Opret din egen tråd med dit spørgsmål, så er jeg sikker på at folk vil hjælpe dig - istedet for at skrive i en gammel tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts