hadewich1979 Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 (edited) Vorig jaar heb ik met veel moeite (zonder enige voorkennis van CSS) zelf een Prestashop template aangepast naar mijn smaak. Nu heb ik een nieuwe front-office module, en ik krijg de lay-out niet goed. Als ik iets probeer te veranderen aan het blok waar het instaat, veranderen andere blokken mee, en ik weet niet hoe ik dat van elkaar los kan koppelen. Mijn CSS-kennis van vorig jaar is zo ver weggezakt dat ik er niet uitkom zelf. Wil iemand met me meekijken? Het gaat om deze pagina http://www.ikdraag.n...gen-van-klanten De bedoeling is dat óf het hele blok zo'n oranje lijntje krijgt, óf het hele blok één kleur krijgt, als het er maar netjes uitziet. Alvast bedankt! Edited August 13, 2012 by hadewich1979 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 (edited) Bedoel je soms de testimonials blok in het midden? Die neemt de algemene CSS stijl over wat gedefinieerd is voor de blokken. Als je deze blok (of welke blok dan ook) een andere stijl wilt geven, moet je speciaal voor die blok een aparte CSS Id (#) of Class (.) selector definieren, bijv. #block_testimonials. Dit kan je toevoegen in de global.css of anders in de CSS file van de module (indien aanwezig) En daarna die selector opvoeren i.p.v. de standaard blok selector in de html code in de bewuste tpl file. Dus bijv. <div id="block_testimonials"> Edited August 8, 2012 by AKJV (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadewich1979 Posted August 8, 2012 Author Share Posted August 8, 2012 Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga eens kijken of ik er chocola van kan maken. Het is echt heel ver weggezakt. Trial and error zal het worden, maar dit helpt vast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadewich1979 Posted August 8, 2012 Author Share Posted August 8, 2012 Ik kom een heel eind geloof ik, maar het oranje lijntje krijg ik er niet omheen ondanks de opdracht in het css om een border met color te maken (gekopieerd van een ander element, en het bovenste deel past vooralsnog niet aan (die heet 'block_testimonials_page' volgens mij. Het ziet er in ieder geval beter uit nu dan eerder, dat wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Het is ook wel eens handig in dit geval om een inline CSS toe te passen ,,voorbeeld <H4 style="color:red;margin-left:20px;border-bottom:xxxxxx"> dus de h4 aanpassen in de betreffende module/tpl file Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadewich1979 Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Ik krijg het niet helemaal goed, maar ik vrees dat daarvoor diepgaandere kennis van CSS nodig is dan waarover ik beschik. Dus ik beschouw het met een acceptabel uiterlijk van de site maar als 'opgelost'. Bedankt voor de hulp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts