Valkyrja Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Hey Folkens, jeg har et lille problem der er opstået fornyligt, når jeg oploader billeder så bliver billeder med hvid baggrund delvist gennemsigtige og alligevel ikke, den funktion ønsker jeg så ikke da det ser knap så godt ud. Nogen der har en ide om hvad dette kan skyldes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Hvilket format gemmer du billederne i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 24, 2012 Author Share Posted July 24, 2012 JPEG, bedste kvalitet har ikke lavet noget op længe og det har før fungeret, tænker bare på om det var kommet med en opdatering eller lign? men normalt er mine billeder heller ikke med hvid baggrund så måske derfor jeg ikke har lagt mærke til det :/ jeg har en 1.4.7.0 version Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Ok, så er det jo ikke dét, der er problemet. Der kommer ingen opdateringer, med mindre du selv installerer dem. Måske har det bare altid været sådan så? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 24, 2012 Author Share Posted July 24, 2012 Det har jeg gjort et par gange, håbede på nogen kendte til problemet, jeg synes jeg før har haft enkelte hvide billeder uden det problem, men den gør det med alt nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Hvad er link til siden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 24, 2012 Author Share Posted July 24, 2012 http://www.khorsie.dk/product.php?id_product=5918 - Vi er ved at få udviklet en ny side, så jeg ville helst ikke lave dobbelt arbejde med de ny produkter jeg skal lægge op, så derfor håbede jeg på at finde en løsning inden da vi ikke har noget tids estimatet på hvornår den nye kommer i luften der kan godt gå nogle md. endnu , billeder skal forblive hvide hvis jeg kan få den til det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Når jeg kigger på http://www.khorsie.dk/img/p/5918-787-large.jpg med Firefox, står der, at det er PNG. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 25, 2012 Author Share Posted July 25, 2012 Mystisk, ja det kan jeg se men filen er jo Jpg hvad sker der lige der ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Ja, endelsen er .jpg, men indholdet af filen er øjensynligt PNG. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Nogen ide om hvor problemet kan ligge? hvor jeg evt skal lede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Jeg ville starte med at sammenligne to billeder, et hvor det virker, og et hvor det ikke gør - i den version du har uploadet dem fra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Prøv at konvertere dit billede (som velsagtens er PNG) til JPG, før du uploader det til din shop. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Jeg har prøvet at overskrive filen ved at lave et nyt og smide det der hvor originalen lå og den gør det samme, selvom jeg med sikkerhed ved at det er et Jpeg fra photoshop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Alle mine billeder er 100% Jpeg fra start af men fejlen sker i selv uploadingen vis shoppen, jeg har så prøvet at gå uden om ved at gøre det via ftp men der sker det samme. og det er kun med hvide billeder det sker også med en sort baggrund der har hvid t-shirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Sker det også med PrestaShop standard theme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 (edited) Billedet er stadig i png, når jeg gemmer det ned - det kan PrestaShop ikke have ændret på (ellers må jeg spise en gammel hat) Det er helt klart en .png-fil - hvis jeg ændrer baggrunden på billedområdet til hvid, så ser det således ud (og sådan vil en jpg jo aldrig kunne se ud) Edited July 26, 2012 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Ja jeg har lige prøvet Shoppen har hele tiden stået til kun at bruge Jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Sådan ser der ud før det blev lagt på shoppen, og den er ydermere prøvet at blive lagt på begge veje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Jeg har glemt hvilken fil det er jeg skal kigge i, hvis jeg vil se på str osv ? nogen der kan huske det? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Indstillingerne findes via BO i Indstilinger - billeder. Du har forhåbentligt ikke rettet andre steder (direkte i filer?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 31, 2012 Author Share Posted July 31, 2012 Jeg har ikke rettet nogen steder endnu, i admin delen er der intet at komme efter har gennem tjekket det hele, derfor overvejer jeg at kigge på selve filerne.. jeg tænker der må ligge en fejl der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts