Studio1one Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Har ett fel som uppstår men endast när man kollar på fakturan kunden får och den jag printar ut för att lägga i paketet. Totala summan blir endast inkluderat produkten och inte inkluderat med frakt. Se bild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emlberg Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Vilken version använder du? Har för mig att detta är en bugg i de tidigare versionerna. Uppdatera till senaste så ska det fungera! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Vilken version använder du? Har för mig att detta är en bugg i de tidigare versionerna. Uppdatera till senaste så ska det fungera! Jag har 1.4.7.3 , men uppdaterar jag till 1.4.8.2 så funkar inte Klarna, för det håller jag på med nu på min nya butik, och Klarna kan inte lösa det problemet ännu säger dom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Ladda ner nyaste versionen och jämför filen /classes/PDF.php med den du har installerad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Ladda ner nyaste versionen och jämför filen /classes/PDF.php med den du har installerad. OJOJOJ det va inte det lättaste att hitta VAR man skall hitta diffen mellan dom två :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Leta någonstans efter kommentaren * Display price summation Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Leta någonstans efter kommentaren * Display price summation Nä jag hittar verkligen ingen skillnad, känns som att leta i en höstack, men om detta är ett kännt fel så borde det finnas en topic angående detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Förmodligen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Ladda hem WinMerge så hittar den (nålen)skillnaden mellan filerna. Om det nu ligger där. MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Ladda hem WinMerge så hittar den (nålen)skillnaden mellan filerna. Om det nu ligger där. MVH Oooops, där fick vi genast ett annat problem: jag kör MAC :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Ladda ner DiffMerge härifrån, http://sourcegear.com/diffmerge/index.html Använder det själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Studio1one Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Ladda ner DiffMerge härifrån, http://sourcegear.co...erge/index.html Använder det själv. Verkar inte vara min dag idag, det funkade inte att dra igång det programmet. :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 (edited) Patrik vad kostar du..tror jag behöver dig:-) Måste kunna lägga in nya produkter med bilder ju samt flytta sidan..Vad tror du? har du tid? skicka mig nåt...Och en uppdatering av PS..hehe Edited July 11, 2012 by Mr Pellets (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Just nu har jag semester, men jag kan ta en titt, är kanske något enkelt att lösa. Var ligger shopen nu och vart ska den flyttas? Timpriset ligger på 595:- ex. moms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 (edited) Har skickat ett PM. Edited July 12, 2012 by Mr Pellets (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuk66 Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Det finns många fel i PDF-fakturor. Titta på http://www.prestashop.com/forums/topic/166816-pdf-invoice-in-different-prestashop-versions-wrong-amounts/page__hl__problem__fromsearch__1 There are many errors in PDF invoices. Look at ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts