Jakobseen Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 (edited) Hejsa, Jeg HAR søgt lidt på, hvordan man installerer danske sprogfiler, men der er noget der driller! Jeg har gennem Presta Backend hente de danske sprogfiler direkte, de er ogsp uploadet. Men jeg kan ikke få lov at oprette sproget, den melder fejl. Jeg bør nok sige, jeg anvender et købe template med tilhørende dump, dvs. ingen standard version! Er der nogen der kan fortælle, hvad jeg skal indtaste? - Dansk - da - da-dk - d/m/y - d/m/y H:i:s - Flag = jeg har bare indsat dannebrog i jped - Når der intet billede er = jeg har bare indsat samme billede som ovenfor - "Nej" til RTL - "Ja" til aktiv Hvad er det der går galt? Edited July 12, 2012 by Jakobseen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Og hvilken fejl er det, den melder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Den har markeret dette med rød "/customers/2/2/f/fleurance.dk/httpd.www/webshop/themes/theme378/lang/da.php" .. ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Det er fordi den danske php-fil mangler i dit theme. Via FTP, gå ind i themes/prestashop/lang og find da.php. Download denne og upload den det tilsvarende sted i dit købte theme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 (edited) Tusinde mange tak!! Du har gjort min dag meget bedre! :-) Lige et sidste spg. - hvor er det nu jeg ændre sproget i backend til dansk? Edited July 10, 2012 by Jakobseen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Det gør du under Tools, Languages (bemærk at Kjeld som er moderator her i forum har lavet et gratis modul der oversætter Back Office - søg på Tab translate - dette var lige et sidespring). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Under "language options" ser jeg kun shoppen, jeg kan altså ikke skifte backend - det er måske fordi jeg har det engelske købe template? Jeg søger lige efter denne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Du skal aktivere det danske sprog, så der er et grønt flueben ud for det. Først derefter kan du vælge det som standardsprog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Her er alt hvad jeg ser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Det ser rigtigt ud, men du skal have da-dk under language code Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Der er nu tilføjet da-dk, det gør desværre ingen forskel - jeg kan stadig ikke tilføje dansk i backend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Jeg tror, vi taler om to forskellige ting. Er din shop oversat til dansk nu? Dét jeg henviser til med oversættelse af Back office længere oppe, er et modul, du skal hente og installere (dette er for at få faneblade m.m. oversat i BO) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Shoppen er dansk, tjek! Men BO er ikke - jeg kan ikke finde denne Tab translate? Hverken når jeg søger i BO under modules eller herinde på Prestas side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Jeg ved ikke om søgemaskinen herinde har fået regnvejrs-kuller, for jeg kan heller ikke lige nemt finde det. Men så får du lige et direkte link til Kjelds side i stedet: http://prestashop.butikki.dk/product.php?id_product=11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 12, 2012 Author Share Posted July 12, 2012 (edited) Tak! Jeg har nu installeret, aktiveret og den har skrevet at den kan oversætte. Efter jeg satte flueben og trykkede "save", virkede links ikke til min database hverken BO eller FO. Det virker dog igen! Mit BO er stadig engelsk, og jeg kan ikke se steder, hvor jeg kan aktiverer det. Det begynder at være lidt pinligt for mig det her :-)! Edited July 12, 2012 by Jakobseen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Prøv at gå ind inder "Mine indstillinger" øverst til venstre (sikkert My settings). Her skal du skifte theme, trykke gem og derefter skifte theme tilbage igen. Jeg har før oplevet, at oversættelser ikke slog igennem før man lige laver dette lille nummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakobseen Posted July 12, 2012 Author Share Posted July 12, 2012 Det virkede! Utroligt så lidt der skal til, mange tak! :-) Får lige tråden rettet ti løst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Ja, sommetider er det ganske små ting - man skal jo "bare" lige vide, hvad der skal til (og det er ikke altid nemt). Godt du fik det løst:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts