adser Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Weet iemand welke info Multisafepay bedoeld met Account ID, Site ID, Site Code ?De enige info die ik van hen ontving bij de inschrijving voor een test account is Aansluitnummer & Beveiliging code ...Aanmelden op hun site lukt ... alleen de config voor de webshop is me niet duidelijk ...groetpeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
TropischBruin Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Heb je het MSP al gevraagd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
msk69 Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 je maakt in de msp admin een site aan, daar komen twee nummers bij, die komt in de admin, tevens staat er een account nummer in de msp admin ergens rechtsboven als ik me goed herriner. zo heb je de drie bij elkaar. :-)Let op, standard wordt er een faktuur aangemaakt als de klant al naar msp gaat, ik heb het zo ingesteld dat er een faktuur aangemaakt wordt indien de bestelling de in bewerking status krijgt. Zodoende hou je de faktuur nummers opvolgend, mocht er iemand niet de betaling afronden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MdeG Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Hoi,Ik ben me aan het verdiepen in Prestashop. Momenteel heb ik een zelf geschreven php-mysql site. Maar deze mag in een moderner jasje. Wel heb ik momenteel goede ervaringen met MSP. Vraag:Ben benieuwd naar het vervolg of er een plugin is/komt van Multisafepay.MvGMartin Link to comment Share on other sites More sharing options...
adser Posted April 26, 2009 Author Share Posted April 26, 2009 hoi MdeGer is een module beschikbaar op de MSP-sitedownloaden en installeren is vrij simpel en met de nodige documentatie ...succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
MdeG Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Bedankt! Ik zocht het aan de PS-zijde ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adser Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 Het is eigenlijk vrij simpel.Je kan je aanmelden voor een MSP account (keuze uit een live of test account)Test account via Techniek & Downloads -> Testaccount & DemoLive account via Betaalpaketten -> Bestel nu!Na aanmelden ontvang je een bevestigingsmail met enkele gegevens:Aansluitnummer: abcBeveiliging code: xyzInloggen op de site doe je via de link in de bevestigingsmail (afhankelijk of je een test of live account hebt gekozen)Geeft je email adres, beveiliging code en wachtwoord in.Belangrijk is dat je nu een bij Instellingen | Websites jouw webshop site gaat toevoegen.Na het ingeven en opslaan van de gevraagde gegevens krijg je op het overzicht je website ID en CODE te zien.Deze gegevens, samen met je Aansluitnummer heb je nodig om de MultiSafePay module te configureren.Account ID = Aansluitnummer MSPSite ID = ID MSPSite Code = CODE MSPSelecteer voor een testaccount Api Server | Test, of voor een live account Api Server | Live Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dwita Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Hallo,Ik heb al een MSP account en de beveiligings code ontvangen en het aansluitnummer.Nu wil ik dat alles via mijn site gaat en geen rederict naar de MSP site.Is dit mogelijk en verstandig?Verder weet ik niet meer wat ik moet invullen bij de instellingen op hun site.moet basis url invullen.Notification url.ik zie ook privatepay en secondchange die je kan aanvinken.Omschrijving voor portal enz.Wat moet ik hier allemaal doen?Snap er niets van.Graag hulp bij dezeBij voorbaat bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msk69 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Je gaat altijd naar de MSP website, alleen bij een connect pakket kan je een eigen template aanmaken, zodat het in het verlengde van je website eruit kan zien. Bovendien heb je dan niet meer dat een klant een account aan moet maken.Privatpay zie je minder gegevens van de klant, secondchange dan krijgt de klant indien die de betaling niet heeft afgerond een herrinnerings email met betaal link. Handig als zijn browser eens vaststlaat oid.Omschrijving voor portal is voor de MSP portal die bij hun op de website te zien is.succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dwita Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 msk69 Bedankt voor je reply.Je bent een topper. het is mij nu zeer duidelijk.Wel is het zo dat een connect pakket €75 kost en je vast en zeker een certificaat moet aanschaffen of is dat niet het geval?Ik hen nu MSP ideal.Maar ga dan liever voor de connect als ik het zo hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msk69 Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 je hebt 74,95 (meen ik) om creditcard e.d. te accepteren, dat is eenmalig, en je kunt er meerdere websites aan hangen.Een connect pakket heb je in 300 en 1000. Dat houdt in dat er 300 of 1000 maandelijkse transacties berekend worden. (of meer als je meer transacties hebt natuurlijk :-)) Bij connect hoeft de klant geen "wallet" aan te maken. en kan dus direct zijn creditcard gegevens invullen. Je hebt dan wel maandelijkse kosten van de 300 of 1000 transacties. b.v. je hebt 10 transacties i.d. maand en je hebt connect 300, betekent dat je wel 300 transacties betaald.Het afhaak percentage is natuurlijk lager met connect, omdat er altijd mensen zijn die geen wallet aan willen maken. Indien je gemiddelde transactie een paar honderd euro is, kan het natuurlijk al zijn dat er 1 afhaker minder is het zich al bijna of helemaal terugbetaald.In de PS 1.2 versie kun je ook de carts zien die niet tot een bestelling gekomen zijn.Eva of Rene van MSP kunnen me eventueel nog corrigeren als ik het mis heb. :-)Groet,MArco Link to comment Share on other sites More sharing options...
msk69 Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 ohja, bij een connect heb je ook normaalgesproken 2.9% kosten ipv 3.2% dus betaald zich ook een beetje (of helemaal) terug.Je dient wel het een en ander aan gegevens indienen, en je domein op de kvk hebben staan. aangezien je een merchant contract (meen dat het zo heet) krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts