6772 Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Nu har jag äntligen fått till precis så som jag vill på produktlistan och ser bra ut i Chrome och firefox MEN ser heltokigt ut i Internet explorer snälla vart är det fel? Tar emot alla tips!!! Vill inte att det ska förstöras i chrome och firefox. Hoppas det är någon som kan ge snabbt svar. Får inte lämna ut adressen för min kompis så säg till om ni har tid så skickar jag den i ett meddelande. Håller tummarna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Vilket tema har kompisen? Vilken version av Prestashop? Jag hade detta problemet med min Matrice på 1.4.8.2 //Fredric Link to comment Share on other sites More sharing options...
6772 Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Hon har Prestashop temat och version 1.4.7.3 Hur löste du det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Har du testa att köra sidan i http://validator.w3.org/ för att felsöka koden, skriv in din url och kör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
6772 Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 Hellabella: Hade 19 fel :-( men vart är det man ändrar finns ju inte direkt någon html fil att ändra i. Vet inte om det hjälper men det var något med form. Håller på att bli tokig varför ser det så bra ut i alla andra utom explorer :-(( Fler tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
6772 Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 Hella bella: Tack nu löste det sig det var ett litet <h3> som inte hade någon sluttag som inte skulle vara där så nu ser det bra ut fast det är 9 fel kvar hittar inte vart jag ska leta efter form men men från 19 till 9 är framsteg o det ser ut som det ska så det känns så skönt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Firefox har ett bra tillägg till sin webbläsare som heter firebug, den har man jätte stor hjälp av för att hitta i koden och var man skall ändra, https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/firebug/. Det finns info video på youtube hur du använder den. Hoppas att det löser sig, IE är inte rolig Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrestaSupport Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 IE är ibland hopplöst, det var värre förr då det kunde diffa högt å lågt mellen IE och dom andra webbläsarna. IE 9 är betyligt bättre än de usla föregångarna.. Hoppas det löser sig i alla fall annars kan du alltid PM mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts